bejegening

Definitieve diagnose kon niet worden gesteld, omdat cliënte hieraan niet wilde meewerken

Waar gaat de uitspraak over? De commissie verklaart de klachten van cliënte met betrekking tot diagnosestelling, behandeling, gevolgde procedures en informatie aan de huisarts wegens onvoldoende onderbouwing ongegrond. De uitspraak In het geschil tussen [naam], wonende te [plaats] (hierna te noemen: de cliënt) en Parnassia Groep BV, gevestigd te ‘s-Gravenhage (hierna te noemen: de zorgaanbieder). […]

Lees verder

Zorgaanbieder is samen met cliënt tot conclusie gekomen geen passende behandeling te kunnen geven

Waar gaat de uitspraak over? Voor de commissie is voldoende komen vast te staan dat de zorgaanbieder gedurende de periode dat cliënt bij haar onder behandeling is geweest steeds heeft beoordeeld welke behandeling op dat moment voor cliënt het meest passend is geweest en is uiteindelijk in overleg met cliënt tot de conclusie gekomen dat […]

Lees verder

Zorgaanbieder heeft gehandeld in het belang van de groep; klacht ongegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de – eenzijdige – beslissing van de zorgaanbieder om cliënte in de woonkamer te verplaatsen naar een andere tafel. Vanwege negatieve discussies tussen de bewoners op de gesloten afdeling van het woonzorgcentrum is een slechte sfeer ontstaan, die dreigde te escaleren. Na een zorgvuldige overweging heeft de […]

Lees verder

Cliënte ondertekent verklaring waarin zij zorgaanbieder toestemming geeft relevante informatie te delen met zorgpartijen

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte verwijt de zorgaanbieder dat privéinformatie is gedeeld zonder haar toestemming, dat de begeleiders van de zorgaanbieder haar onheus hebben bejegend en dat niet inhoudelijk is gereageerd op haar klacht. De commissie verklaart de klacht van de cliënte in alle onderdelen ongegrond. De cliënte heeft een verklaring ondertekend waarin […]

Lees verder

Zorgaanbieder heeft cliënt op juiste wijze ingelicht over ingreep

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte heeft in de kliniek van de zorgaanbieder een ingreep ondergaan waarbij beide eerder geplaatste borstprotheses werden verwijderd en nieuwe protheses werden geplaatst aangevuld met lipofilling (eigen vetweefsel uit de buik). De cliënte is niet tevreden over het resultaat en verwijt de zorgaanbieder dat ‘deuken’ in de borsten erger […]

Lees verder

Cliënt terecht tegen haar wil meegenomen door ambulance

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster verwijt de zorgaanbieder dat zij tegen haar wil in een ambulance is meegenomen naar het ziekenhuis. De commissie verklaart de klacht van klaagster ongegrond. Omstanders hebben een ambulance voor klaagster gebeld. Vanwege de aanwezigheid van die omstanders werd klaagster uit privacyoverwegingen in de ambulance onderzocht. Omdat onderzoek uitwees dat […]

Lees verder

Hartproblemen niet te wijten aan ambulance hulpverleners

Waar gaat de uitspraak over? Klager heeft in 2022 waarschijnlijk een hartvliesontsteking doorgemaakt. De pijn die hij daardoor ondervond was ondraaglijk. Klager heeft in 2022 driemaal een ambulance gebeld en driemaal is een ambulance gekomen zonder hem mee te nemen naar het ziekenhuis. Klager verwijt de zorgaanbieder dat hierdoor geen aanvullend onderzoek is verricht en […]

Lees verder

Handelwijze hulpverleners op goede gronden gebaseerd

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt heeft zich erover beklaagd dat hij zich bij zijn behandeling in het ziekenhuis mishandeld, gediscrimineerd en verwaarloosd heeft gevoeld en dat het ziekenhuis geen adequate medische zorg en nazorg heeft geboden. Cliënt eist een schadevergoeding van € 24.723,– als compensatie voor de morele, psychologische, sociale en fysieke schade, de […]

Lees verder

Notaris niet gehandeld, zoals verwacht mocht worden

Waar gaat de uitspraak over? In de kern komt de klacht erop neer dat de notaris niet tijdig de juiste en volledige aangifte erfbelasting heeft ingediend bij de Belastingdienst waardoor de erfgenamen en legatarissen van de overleden tante van de cliënt schade hebben geleden. De notaris heeft altijd zonder problemen de aangifte op papier ingediend. […]

Lees verder

Zorgaanbieder niet verkeerd gehandeld bij het niet uitvoeren van verder onderzoek

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt is door de huisarts verwezen naar de neuroloog in verband met onverklaarbare klachten. Volgens de cliënt worden zijn klachten veroorzaakt door een nanochip, die bij een eerdere knieoperatie in een ander ziekenhuis is ingebracht. De neuroloog heeft daar echter onvoldoende onderzoek naar willen doen. De commissie verklaart de […]

Lees verder
1 2 3 10