Communicatie

Inzage in correspondentie tussen ex-partner en kinderdagverblijf valt niet onder het wettelijke recht op informatie

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de consument recht heeft op inzage in de communicatie tussen de ondernemer en haar ex-partner. De consument stekt zich op het standpunt dat zij als gezaghebbende ouder recht heeft op volledige inzage in het dossier van haar dochter en wil alle aantekeningen en correspondentie […]

Lees verder

Plicht voor advocaat om transparant en duidelijk te zijn in kostenopgave

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een overeenkomst tussen eiser en verweerder betreffende verrichte werkzaamheden. Eiser heeft werkzaamheden verricht voor verweerder, maar verweerder heeft eiser hiervoor niet betaald. Volgens verweerder heeft eiser geen opdrachtbevestiging gestuurd en is hij bovendien niet gewezen op het feit dat de rechtsbijstandsverzekeraar van verweerder voor de strafzaak […]

Lees verder

Geschil over terugbetaling aankoopsom laptop

Waar gaat de uitspraak over? In dit geschil heeft een consument een klacht ingediend over de terugbetaling van de aankoopsom van een laptop. De consument had zijn laptop ter reparatie aangeboden en accepteerde een aanbod van de ondernemer om het aankoopbedrag terug te betalen. In afwachting van de terugbetaling kocht de consument een nieuwe laptop […]

Lees verder

Klacht over drinkwaterafrekening ongegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft bezwaar gemaakt tegen de jaarafrekening voor drinkwater, specifiek tegen de manier waarop het waterverbruik is verdeeld over twee kalenderjaren en de bijbehorende tarieven. Hij beweert dat het verbruik voor 2022 te laag is ingeschat, waardoor meer verbruik in 2023 tegen een hoger tarief wordt afgerekend, wat volgens […]

Lees verder
  • 14 juni 2024
  • Water

Onvoldoende aanknopingspunten ter ondersteuning verhaal consument

Waar gaat de uitspraak over? In deze procedure is eerder een zogenoemde voorbeslissing genomen over de ontvankelijkheid van de consument. Tevens heeft de commissie via een tussenbeslissing bepaald dat partijen meer informatie diende aan te leveren over de communicatie tussen partijen. De partijen twisten namelijk over de vraag of de consument (namens) de ondernemer is […]

Lees verder

Het verbeteren van de klantenservice van ondernemer is geen taak van de Geschillencommissie

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over de klantenservice van de ondernemer. Tijdens de kerstperiode heeft de consument kerstpost/brievenpost verstuurd. De volgende dag bleek echter dat de betreffende brievenbus was opgeblazen. De consument heeft daarom contact opgenomen met de klantenservice, die aangaf dat de consument geen verdere reactie zou ontvangen. Later ontving de […]

Lees verder
  • 14 mei 2024
  • Post

Commissie verlangt informatie over communicatie door boekingskantoor

Waar gaat de uitspraak over? De commissie heeft via een voorbeslissing eerder beslist over de ontvankelijkheid van de consument. Vanwege overboeking van een vlucht, heeft de luchtvaartmaatschappij de consument gevraagd een dag later te vertrekken. Daar is de consument akkoord mee gegaan. Echter, de consument voert aan dat het boekingskantoor heeft aangegeven dat de accommodatie […]

Lees verder

Commissie waarschuwt makelaar die in het geheel niet reageert op klacht

Waar gaat de uitspraak over? Klager heeft vier klachtonderdelen voorgelegd aan de commissie, namelijk: een foute opleveringsdatum, geen informatie over 70%-verkoop, het niet melden dat rente is verschuldigd over de grondkosten en over een termijn die reeds door klager was betaald en het niet-reageren op de klacht van klager. Alleen het klachtonderdeel over het niet […]

Lees verder

Beklaagde heeft woning niet conform Meetinstructie ingemeten

Waar gaat de uitspraak over? Beklaagde was als makelaar betrokken bij de verkoop van een woning aan klaagster. De woningoppervlakte is minder dan door beklaagde was aangegeven. Ter zitting is gebleken dat beklaagde de woning zelf heeft ingemeten, maar onduidelijk is volgens welke methode. Beklaagde had moeten aantonen dat zij de woning had ingemeten conform […]

Lees verder

Onzorgvuldigheden wegen niet zo zwaar dat er sprake is van tuchtrechtelijk handelen

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster is van mening dat beklaagde fouten heeft gemaakt bij de verkoop van haar woning, waardoor klaagster schade zou hebben geleden. Beklaagde ontkent fouten te hebben gemaakt. Verder voert beklaagde aan dat klaagster pas achteraf heeft geklaagd over de verkoopstrategie. Klaagster heeft eerst een klacht ingediend bij de Geschillencommissie Makelaardij, […]

Lees verder
1 2 3 6