Dienstverlening

Commissie oordeelt dat gedeelte van de klacht moet worden beoordeeld door de tuchtcommissie

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een bemiddelingsovereenkomst tussen ondernemer en consument. Hierbij heeft ondernemer zich verplicht tot het bemiddelen in de verkoop van het huis van consument. Het huis in kwestie is van consument en haar ex-partner. Ondernemer treedt voor beide partijen op als bemiddelaar. Consument vindt dat ondernemer valse […]

Lees verder

Consument legt niet uit welke passage in het uitgebreide en gespecificeerde taxatierapport niet zou kloppen

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een opdracht tot het uitvoeren van de taxatie van het huis van consument. Ondernemer is één van de drie deskundigen die het huis hebben getaxeerd. Consument is het niet eens met de taxatie. De commissie oordeelt dat consument niet heeft aangetoond waarom het taxatierapport niet […]

Lees verder

Zorgaanbieder heeft inspanningsverplichtingen en geen resultaatsverbintenis

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte is in het ziekenhuis van de zorgaanbieder geopereerd aan haar voet (hallux valgus). Volgens de cliënte heeft de orthopedisch chirurg haar tevoren onvoldoende geïnformeerd over de mogelijke complicaties en bovendien de operatie niet goed uitgevoerd, als gevolg waarvan zij veel pijn heeft en haar droombaan heeft moeten opgeven. […]

Lees verder

Cliënt kan niet bewijzen dat zorgaanbieder is tekort geschoten; klacht wordt afgewezen

Waar gaat de uitspraak over? De commissie verklaart de klacht van een dochter van een overleden moeder aangaande de wijze waarop de zorgaanbieder heeft gehandeld ongegrond. De diverse klachtonderdelen zijn niet aannemelijk gemaakt. De uitspraak In het geschil tussen mevrouw [naam], wonende te [plaatsnaam] (hierna te noemen: de cliënt) en Meander Medisch Centrum, gevestigd te […]

Lees verder

Misleiding omtrent intrekkingskosten door makelaar

Waar gaat de uitspraak over? In deze zaak trok een consument aanvankelijk per e-mail de opdracht aan de makelaar in, maar heroverwoog dit nadat de makelaar hem confronteerde met vermeende intrekkingskosten van € 749,-. Hoewel de bemiddelingsovereenkomst toen werd voortgezet, trok de consument de opdracht later opnieuw in vanwege ontevredenheid over de dienstverlening, waarbij hij […]

Lees verder

Consument trekt zonder aankondiging de opdracht in zonder klachten eerst met makelaar te bespreken

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een overeenkomst van opdracht tussen ondernemer en consument. Ondernemer heeft zich hierbij verplicht tot het bemiddelen in de verkoop van het huis van consument. Consument vindt dat ondernemer de opdracht niet zorgvuldig en deskundig heeft uitgevoerd en wil daarom de factuur niet volledig betalen. De […]

Lees verder

Klachten over afhandeling nalatenschap

Waar gaat de uitspraak over? De notaris heeft opdracht gekregen de nalatenschap van de broer van cliënt af te wikkelen. De cliënt heeft een aantal klachten over de (kwaliteit) van de dienstverlening van de notaris. De commissie is van oordeel dat de notaris de inhoud van de gesprekken met één erfgenaam onvoldoende heeft teruggekoppeld aan […]

Lees verder