Garantie

Consument mocht uit mededelingen ondernemer afleiden dat tekortgeschoten zou worden in herstelverplichting

Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een auto bij de ondernemer. Tijdens de BOVAG-garantieperiode zijn mankementen ontstaan. Hoewel een aantal mankementen zijn opgelost, zijn de problemen met de airco en de problemen met de motor niet, althans niet volledig, verholpen. Deze problemen waren volgens de consument aanwezig bij aankoop en gemeld binnen de […]

Lees verder

Garantietermijn verstreken, gebrek voor risico van de consument

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een gebruikte wagen aangekocht. Een half jaar na de aanschaf valt de motor stil. De ondernemer heeft geweigerd dit te repareren. Het voertuig is verkocht met een maand garantie. De consument wenst ontbinding van de overeenkomst. De ondernemer heeft zijn standpunt niet kenbaar gemaakt. […]

Lees verder

defect wasmachine ontstaan na verlopen garantietermijn, ondernemer hoeft het niet kosteloos te repareren

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 oktober 2012 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een wasmachine, tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van € 629,38 (inclusief verwijderingsbijdrage en bezorgkosten       € 669,38). De levering heeft op of […]

Lees verder

ontstaan van schade heeft externe oorzaak en niet van binnenuit of technische aard. ondernemer niet gehouden de schade onder garantie te herstellen

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 februari 2017 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een notebook, tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van € 229,–. De levering heeft op dezelfde datum plaatsgevonden. De consument heeft op […]

Lees verder

Geen sprake van garantieovereenkomst tussen consument en ondernemer. Bewijslast voor gebrek ligt bij consument.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 30 mei 2012 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een laptop, tegen een daarvoor door de consument betaalde prijs van € 877,03. De levering heeft op 1 juni 2012 plaatsgevonden. De consument heeft op […]

Lees verder

Consument toont niet aan dat probleem al bij aankoop aanwezig was, dan wel binnen de garantieperiode is ontstaan. Geen ontbinding van de overeenkomst en beroep op BOVAG-garantie niet meer mogelijk

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 juni 2017 tussen partijen tot stand gekomen koopovereenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte [merknaam], tegen een door de consument te betalen prijs van € 6.500,–. De overeenkomst is op 21 juni 2017 uitgevoerd. De consument heeft […]

Lees verder

Kapotte TV ook na repartiepoging van ondernemer niet te herstellen; voor restwaarde wordt uitgegaan van de Uneto-VNI tabel die gold ten tijde van aanschaf; geen vergoeding voor het ongebruikte deel van het garantiecertificaat.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 30 mei 2011 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een 3D Plasma TV tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.699,–. De levering vond plaats kort daarna. In november 2015 […]

Lees verder

Het staat de ondernemer vrij om aankoop van een speciaal garantiepakket een verplicht onderdeel van de koopovereenkomst te laten zijn.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 24 november 2017 tussen partijen tot stand gekomen koopovereenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte  auto van het merk [merknaam], type [naam van het type], tegen een door de consument te betalen prijs van € 8.740,– en € […]

Lees verder
1 2 3 5