Herstel

Ondernemer is vrij in keuze herstelmethode

Standpunt consument   Voor het standpunt van de consument verwijzen de arbiters naar de overgelegde stukken, in het bijzonder het vragenformulier d.d. 3 september 2010. In de kern komt de klacht van de consument op het volgende neer. De badkamer is niet goed en deugdelijk en conform de overeenkomst aangebracht. Er loopt water de badkamer in.   […]

Lees verder

Herstel ondernemer correct uitgevoerd. Streepjes binnen grens van toelaatbare. Ondernemer heeft door toedoen van consument veroorzaakte schade meerdere keren hersteld

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in maart 2011 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het deels vervangen van parket en het schuren en oliën van de gehele vloer voorde daarvoor door de consument te betalen prijs van € 900,–. De werkzaamheden vonden plaats in of […]

Lees verder
  • 29 mei 2013
  • Wonen

Kosten voor herstel gelijk over partijen verdeeld

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 oktober 2009 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een eetkamertafel van oud hout tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.650,–. De levering vond plaats op of omstreeks eind 2009.   Het geschil gaat […]

Lees verder
  • 29 mei 2013
  • Wonen

Herstel dient zodanig te zijn dat het eindresultaat wordt bereikt dat de consument mocht verwachten.

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op verrichten van spuitwerk aan de boot van de consument voor een bedrag van € 2.038,–. De overeenkomst daartoe is gesloten op 19 maart 2008.   Klager heeft de klacht op 8 november 2008 per e-mail voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt […]

Lees verder

Ernstig verstoorde verhouding tussen de consument en de ondernemer.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de aankoop van een gebruikt vaartuig, welke aankoop plaatsvond op 1 december 2008. De consument heeft voor het vaartuig een prijs van € 145.000,– betaald. Het vaartuig is op of omstreeks maart 2009 aan de consument geleverd.   De consument heeft zijn klacht op 22 september 2009 aan de ondernemer voorgelegd.   Standpunt van […]

Lees verder

Verstoorde relatie is aan ondernemer toe te rekenen, zodat commissie kiest voor financiële afhandeling van het geschil

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 13 september 2005 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een [merk en type] van 2002, voor een bedrag van € 15.950,–, onder inruil van een door de consument geleverde [merk] van 1997 en onder bijbetaling door de […]

Lees verder

Bij een trial-and-error methode kan het gebeuren dat bepaalde werkzaamheden niet meteen leiden tot het gewenste resultaat en de consument derhalve nog eens terug moet komen voor aanvullende werkzaamheden.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 6 februari 2008 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij jegens de consument verplicht tot het verrichten van werkzaamheden aan de auto van de consument. De werkzaamheden zijn verricht in de periode gelegen tussen 6 februari en 18 februari 2008.   De […]

Lees verder

De uitgevoerde werkzaamheden vallen binnen de gegeven opdracht om omdat die redelijkerwijs dienden te worden uitgevoerd om tot een deugdelijke diagnose en reparatieadvies te kunnen komen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 24 juli 2008 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van werkzaamheden tegen de daarvoor van de consument verlangde prijs van € 1.891,01. De werkzaamheden zijn op of omstreeks 8 september 2008 uitgevoerd. De consument heeft op 14 augustus 2008 de […]

Lees verder

Gelet op de verstoorde verhouding tussen partijen heeft de commissie gekozen voor een financiële oplossing

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 28 januari 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte [merk en type], tegen een door de consument te betalen prijs van € 8.950,–. De overeenkomst is op 28 januari 2010 uitgevoerd.   De consument heeft op 28 januari 2010 […]

Lees verder