HISWA Algemene Aannemings-, verkoop- en leveringsvoorwaarden

  • Home >>
  • HISWA Algemene Aannemings-, verkoop- en leveringsvoorwaarden

lekkage aan watertank gevolg van constructiefout, consument ontvangt schadevergoeding

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het lekken van de drinkwatertank van het schip. Standpunt van de consument De consument heeft op 19 november 2005 een koopovereenkomst gesloten met de ondernemer voor de bouw en levering van een Drait Impression 1280 voor een totaalbedrag van € 301.495,–. De consument heeft de ondernemer regelmatig laten […]

Lees verder

Tweede watertank ontbreekt in nieuw geleverd schip. Consument heeft daar wel recht op.

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking koop van een nieuw vaartuig. De koopovereenkomst dateert van 30 september 2010.   De consument heeft de klacht 14 april 2011 schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Op 30 september 2010 heeft de consument een nieuw zeilschip […]

Lees verder

Niet aannemelijk dat de nieuwe boegschroef beschadigd is geraakt door een oorzaak van buitenaf.

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op de koop van een gebruikt zeiljacht. De prijs daarvoor bedroeg € 72.900,–. Bij aankoop is tevens overeengekomen dat de ondernemer een nieuwe boegschroef plaatst voor een bedrag van € 5.500,– inclusief BTW.   De consument heeft op 30 mei 2013 de klacht schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van […]

Lees verder

Problemen met teakdek op en motor in nieuw schip.

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op de bouw en aankoop van een nieuw vaartuig. De overeenkomst is gesloten op 13 mei 2011.   De consument heeft de klachten op 14 juni 2012 schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   In het […]

Lees verder

Corrosie aan nieuw, aluminium schip. Aannemelijk dat de oorzaak van buitenaf is gekomen.

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op de koop van een nieuwe, aluminium boot, voor een prijs van € 25.195,–.   De consument heeft de klacht 10 mei 2012 schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Op 10 november 2011 is de boot […]

Lees verder

Bootkap niet kapot door reiniging.

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op de schade die – volgens de consument – is ontstaan aan de cabriokap van de motorkruiser van de consument nadat de ondernemer daaraan werkzaamheden heeft verricht.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   In maart 2008 […]

Lees verder

Loslaten verfsysteem. Waarschuwingsplicht ondernemer.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kwaliteit van de door de ondernemer verrichte (schilder-)werkzaamheden aan de opbouw van het schip van de consument, een Valklet uit 1974.   De consument heeft de klacht eind 1993 mondeling voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in […]

Lees verder

(Schilder)werkzaamheden niet goed uitgevoerd.

Onderwerp van het geschil   Het geschil heeft betrekking op de tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst tot het verrichten van (schilder)werkzaamheden aan de boot van de consument. De overeenkomst is gesloten op 4 april 2003. Partijen zijn voor de werkzaamheden aan de romp en opbouw een vaste prijs overeengekomen van € 5.815,– excl. BTW, […]

Lees verder

Resterende klachten betreft zaken die consument voorafgaand aan de koop had kunnen en behoren te constateren.

Onderwerp van het geschil   Het geschil heeft betrekking op de (ver)koop van een boot, welke overeenkomst is gesloten op 9 september 2002. De koopprijs bedroeg € 32.000,–, welk bedrag de consument volledig heeft voldaan.   De consument heeft op 26 september 2003 de klacht schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument […]

Lees verder

Geen vaste prijs afgesproken. In rekening gebrachte arbeidsuren gaan de redelijkheid niet te boven.

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op het door de ondernemer de in rekening gebrachte bedrag voor het plaatsen van een mast en het verrichten van een onderhoudsbeurt aan een motor.   De consument heeft een bedrag van € 459,69 niet betaald en bij de commissie gedeponeerd.   De consument heeft de klacht op 3 september 2007 […]

Lees verder
1 2 3 5