HISWA Algemene Aannemings-, verkoop- en leveringsvoorwaarden

  • Home >>
  • HISWA Algemene Aannemings-, verkoop- en leveringsvoorwaarden

Reparatie schroefas: consument geen schade geleden. Schade bij tewaterlating: onduidelijke afspraak; verantwoordelijkheid eigenaar om aanwezig te zijn.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een schriftelijk tussen partijen gesloten overeenkomst tot het repareren van het vaartuig van de consument, welke overeenkomst is gesloten op 15 oktober 2002.   De consument heeft een bedrag van € 2.801,85 niet betaald en bij de commissie gedeponeerd.   De consument heeft op 20 november 2002 […]

Lees verder

Bulten en blazen na schilderwerkzaamheden. Ondernemer valt verhoudingsverwijs het meest te verwijten.

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op de opdracht tot het verrichten van schilderwerkzaamheden aan de boot van consument. De opdrachtbevestiging dateert van 28 november 2007.   De consument heeft de klacht op 20 mei 2008 schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt […]

Lees verder

Ondernemer niet in gelegenheid gesteld te repareren.

Onderwerp van het geschil   Het geschil heeft betrekking op de schriftelijk tussen partijen gesloten overeenkomst tot de (ver)koop van een vaartuig, welke overeenkomst is gesloten in 1998.   De consument heeft op 6 juni 2003 de klacht schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt […]

Lees verder

Ondeugdelijk zonnepaneel.

Onderwerp van het geschil   Het geschil heeft betrekking op de (ver)koop van een zonnepaneel, welke overeenkomst is gesloten op 4 augustus 2003. De koopprijs bedroeg € 830,–.   De consument heeft op 14 december 2004 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in […]

Lees verder

Prijs verrichte werkzaamheden; bewijslast bij ondernemer dat geen maximumprijs, maar een richtprijs is overeengekomen

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een schriftelijk tussen partijen gesloten overeenkomst tot reparatie van de motor in het vaartuig van de consument. De overeenkomst is gesloten op of omstreeks mei 2002.   De consument heeft de gefactureerde prijs van € 7.039,46 voldaan.   De consument heeft zijn klacht schriftelijk op […]

Lees verder

Inwendig verrotte mast.

Onderwerp van het geschil   Het geschil heeft betrekking op de schriftelijk tussen partijen gesloten overeenkomst tot (ver)koop van een gebruikt schip tegen een prijs van ƒ 99.000,–, welke overeenkomst is gesloten op 4 januari 2002.   De consument heeft op 1 september 2003 de klacht schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de […]

Lees verder

Garantie niet vervallen omdat consument proefvaart heeft gemaakt.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een schriftelijk tussen partijen gesloten overeenkomst tot levering van een nieuw vaartuig, welke overeenkomst is gesloten op 25 januari 2002.   De consument heeft op 15 april 2002 zijn klacht schriftelijk aan de ondernemer voorgelegd.   De consument heeft een bedrag van € 3.451,23 onbetaald […]

Lees verder

Afbreken van het roer veroorzaakt door slechte kwaliteit roer.

Onderwerp van het geschil  Het geschil vloeit voort uit de schriftelijke overeenkomst d.d. 13 maart 1999 tot aanschaf van een kajuitzeilboot voor een bedrag van ƒ 60.875,–. Het schip is geleverd op 6 mei 1999.   De consumenten hebben hun klacht op 1 augustus 2000 schriftelijk aan de ondernemer voorgelegd.   Standpunt van de consumenten […]

Lees verder