Informatie

Doorverwijzing BOB was redelijk en cliënte is voor wat betreft de onderhandeling niet onder druk gezet

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte klaagt erover dat zij niet goed en volledig is geïnformeerd over de overdracht van controles via het Bevolkingsonderzoek in plaats van via ziekenhuis. Verder klaagt cliënte over het volgende. Nadat borstkanker is geconstateerd, zou cliënte onder druk zijn gezet om op korte termijn haar borst te laten amputeren. Cliënte […]

Lees verder

Vanwege kort tijdsbestek aankondiging sluiting en sluiting opvang niet mogelijk interne klachtenprocedure te doorlopen. Urgentie werkzaamheden is niet door ondernemer onderbouwd.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de vraag of de consument niet eerst volledig de interne klachtenprocedure had moeten doorlopen alvorens naar de Geschillencommissie te gaan. Maar ook of de ondernemer twee dagen van te voren een sluiting voor één dag wegens verbouwing mocht aankondigen. Beide vragen kunnen met ‘nee’ worden […]

Lees verder

Belangrijke bezienswaardigheid tijdens bezoek Vietnam gesloten

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een reis naar Vietnam gemaakt en wilde het mausoleum bezoeken. Pas na aankomst kwam de consument erachter dat het mausoleum gesloten was. In de reisinformatie van de ondernemer stond niet dat het mausoleum eventueel gesloten zou zijn. Hiervoor wenst de consument een vergoeding. De ondernemer geeft aan […]

Lees verder
  • 7 december 2022
  • Reizen

Ontbreken retouradres komt voor risico en rekening consument

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft via de ondernemer een pakket aangetekend opgestuurd. Het pakket is bij het verkeerde adres geleverd. De consument klaagt er tevens over dat de ondernemer het pakket heeft geopend. De consument heeft de ondernemer daarop aansprakelijk gesteld voor de ontstane schade. De ondernemer betoogt dat een schadevergoeding is […]

Lees verder
  • 29 november 2022
  • Post

Dienstverlening van ondernemer benedenmaats

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een vliegreis geboekt en deze vervolgens weer geannuleerd. De ondernemer heeft aangegeven de vlucht te kunnen verzetten. De consument heeft verschillende signalen gekregen over de status van zijn boeking. De consument kan nu kennelijk geen gebruik meer maken van de tickets en stelt de ondernemer hiervoor aansprakelijk. […]

Lees verder
  • 7 november 2022
  • Reizen

Waarschuwingsbrief omtrent grensoverschrijdend gedrag moet uit dossier verwijderd worden

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt woont op een beschermd wonen locatie van de zorgaanbieder. Cliënt is op die locatie in een worsteling met een andere bewoner terechtgekomen. Hierop is de cliënt mondeling en schriftelijk gewaarschuwd dat soortgelijk grensoverschrijdend gedrag kan leiden tot opzegging van de behandelingsovereenkomst. De cliënt vindt deze waarschuwingsbrief onterecht, omdat hij […]

Lees verder

Consument bestelde op basis van informatie ondernemer het verkeerde formaat gordijn

Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een rolgordijn en drie vouwgordijnen van de ondernemer. De consument klaagt over de informatie die de ondernemer heeft verschaft omtrent de hoogte van het gordijnpakket in opgetrokken toestand. De consument verlangt ontbinding van de overeenkomst, voor zover deze ziet op de vouwgordijnen nadat de ondernemer heeft geweigerd […]

Lees verder

Ondernemer niet gebonden aan toezeggingen van derden

Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een chalet van de vorige eigenaar. Een paar maanden na de koop kreeg de consument een bericht waarin stond dat het recreatiepark verkocht zou worden aan een andere eigenaar, hetgeen gevolgen zou hebben voor de jaarplaatsen. De consument kreeg te horen dat zij van het recreatiepark af […]

Lees verder
1 2 3 27