Informatie

Compensatie voor gederfd reisgenot vanwege vertraagde koffer

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een 23-daagse rondreis door Cuba. Bij aankomst op de luchthaven in Cuba bleek de koffer van de consument niet te zijn meegekomen. Hij heeft hierover contact gehad met de ondernemer en de koffer werd 12 dagen later pas bezorgd. Hierdoor heeft de consument niet volledig kunnen genieten […]

Lees verder
  • 15 november 2024
  • Reizen

“Dat de daadwerkelijke kosten in de praktijk behoorlijk afweken van de indicatief opgegeven kosten, betekent niet dat de ondernemer is tekortgeschoten wat betreft zijn informatieplicht.”

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een overeenkomst waarin de ondernemer zich verplicht tot hert leveren van een groepsreis naar Mexico. De consument stelt zich op het standpunt dat in de beschrijving van de reis was opgenomen dat er een mogelijkheid was voor het ter plaatse boeken van excursies. Daarnaast stond in de […]

Lees verder
  • 28 oktober 2024
  • Reizen

Consument kan geen aanspraak maken op spoedige levering van vooruitbestelde glasvezelverbinding

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een overeenkomst tussen een ondernemer en een consument betreffende een glasvezelverbinding. De consument heeft een contract getekend bij de ondernemer voor glasvezelinternet. Sinds de ondertekening is de communicatie echter erg slecht en ontvangt de consument geen concrete antwoorden of een deadline. De consument verzoekt dan ook […]

Lees verder

Bij een kosteloze omzetting van 4G naar 5G hoort niet automatisch een hogere internetsnelheid

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een overeenkomst tussen een ondernemer en een consument betreffende het omzetten van een abonnement met 4G-netwerk naar een abonnement met 5G-netwerk. De ondernemer heeft aan de klanten gecommuniceerd dat alle klanten kosteloos zouden worden overgezet naar het 5G-netwerk. In deze mail is niets gezegd over de […]

Lees verder

Het verbeteren van de klantenservice van ondernemer is geen taak van de Geschillencommissie

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over de klantenservice van de ondernemer. Tijdens de kerstperiode heeft de consument kerstpost/brievenpost verstuurd. De volgende dag bleek echter dat de betreffende brievenbus was opgeblazen. De consument heeft daarom contact opgenomen met de klantenservice, die aangaf dat de consument geen verdere reactie zou ontvangen. Later ontving de […]

Lees verder
  • 14 mei 2024
  • Post

Missen van de vlucht is de verantwoordelijkheid van de consument

Waar gaat de uitspraak over? De vlucht van de consument kon niet vertrekken vanwege een incident op de aankomstluchthaven. De passagiers mochten het vliegtuig verlaten om wat te eten en drinken te kopen op het vliegveld. Op een gegeven moment mochten de passagiers weer instappen, maar dat is de consument ontgaan. Hierdoor heeft de consument […]

Lees verder
1 2 3 32