Informatieverstrekking

Informatie na overname door ondernemer aan consument onvoldoende

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft met name de kosten van de opvang en de informatievoorziening daarover door de ondernemer. De ondernemer heeft de buitenschoolse opvang (BSO) overgenomen. De belangrijkste klacht is dat de nieuwe klanten minder betalen dan de bestaande klanten. Ook is door de ondernemer onvoldoende inzichtelijk gemaakt wat de verschillen […]

Lees verder

De ondernemer wil niet alle informatie verstrekken na een tariefsverhoging

Waar gaat de uitspraak over? Deze uitspraak betreft een geschil over een energieleveringsovereenkomst. Na een tariefsverhoging door de ondernemer heeft de consument hierover een bezwaar en vragen ingediend bij de ondernemer. Na eerder contact, voor de tariefsverhoging, is er wegens onvrede eerst een algemene bijeenkomst en daarna een persoonlijk gesprek met de consument geweest. Hierbij […]

Lees verder

Inzage in correspondentie tussen ex-partner en kinderdagverblijf valt niet onder het wettelijke recht op informatie

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de consument recht heeft op inzage in de communicatie tussen de ondernemer en haar ex-partner. De consument stekt zich op het standpunt dat zij als gezaghebbende ouder recht heeft op volledige inzage in het dossier van haar dochter en wil alle aantekeningen en correspondentie […]

Lees verder

Dat cliënt de behandeling is ondergaan, betekent niet perse dat cliënt was geïnformeerd en toestemming heeft gegeven

Waar gaat de uitspraak over? De commissie heeft niet kunnen vaststellen dat de doorverwijzing van cliënt medisch noodzakelijk was en heeft evenmin kunnen vaststellen dat cliënt voorafgaand aan zijn behandeling is geïnformeerd over die behandeling. De klacht is om die reden gegrond. De vordering tot terugbetaling van het factuurbedrag wordt afgewezen, aangezien de commissie niet […]

Lees verder

Geschillencommissie beslist in het voordeel van consument na schade door ongeschikte laptop-adapter

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een overeenkomst tussen een consument en een ondernemer voor de aankoop van een universele laptop-adapter. De consument stelt dat deze adapter schade heeft veroorzaakt aan zijn laptop, die daarna niet meer functioneerde. De consument vroeg deskundig advies in de winkel en werd verzekerd dat de adapter geschikt […]

Lees verder

Scheef staan van teen kan niet aan zorgaanbieder worden verweten

Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (hierna: de commissie) verklaart het klachtonderdeel met betrekking de nazorg ongegrond, nu niet is komen vast te staan dat de zorgaanbieder tekortgeschoten is in haar zorgplicht jegens de cliënte. De cliënte heeft voorafgaand aan de operatie een informatiefolder gekregen waarin staat dat zijzelf haar teen moet […]

Lees verder

Ziekenhuis heeft in strijd gehandeld met wetsbepaling door niet meer beschikking te hebben over het medisch dossier van cliënte

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte beklaagt zich erover dat het ziekenhuis haar medisch dossier in strijd met zijn wettelijke bewaarplicht niet heeft bewaard, waardoor zij ‒ naar haar zeggen‒ wordt genoodzaakt (in het buitenland) een second opinion te vragen. De kosten daarvan en van een eventuele hersteloperatie wil zij vergoed hebben van het ziekenhuis. […]

Lees verder

Zonder volmacht kan notaris niet voldoen aan verzoeken van cliënt

Waar gaat de uitspraak over? In april 2000 is de moeder van de cliënt overleden. De nalatenschap van zijn moeder is door toedoen van de notaris nog steeds niet afgewikkeld. Het aan de cliënt verstrekte overzicht van de nalatenschap is onjuist en onvolledig. Daarnaast is het voor de cliënt onduidelijk waar de verdeling van de […]

Lees verder

Kwaliteit van advocatenadvies bij paspoortaanvraag: Misverstanden en vertragingen bij nationaliteitsverwerving

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de kwaliteit van de dienstverlening van een advocaat bij een paspoortaanvraag voor de Chinese dochter van de cliënt. De cliënt stelt dat de advocaat twee fundamentele fouten heeft gemaakt met betrekking tot de Nederlandse nationaliteit van zijn dochter, waardoor een jaar vertraging is opgelopen. De advocaat verdedigt […]

Lees verder
1 2 3 12