Jaarafrekening

De consument is het niet eens met de hoogte van de jaarafrekening na meerdere meterstoringen

Waar gaat de uitspraak over? De consument is het niet eens met de door de ondernemer in rekening gebrachte jaarafrekening, voortvloeiende uit hun overeenkomst tot energielevering. Bij de consument heeft drie keer een meterwisseling plaatsgevonden wegens storingen. Ook het bedrag van de jaarnota is meerdere keren aangepast. Volgens de consument is het hoge verbruik niet […]

Lees verder

Onvoldoende onderbouwing voor het incorrect achten van de jaarafrekening

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft een geschil over een energieleveringsovereenkomst tussen consument en ondernemer. De consument is van mening dat de door hem ontvangen jaarafrekening niet goed is. Dit zou de derde op rij zijn, nu de vorige twee ook al incorrect berekend waren. Volgens de ondernemer is er bij de berekening […]

Lees verder

De consument heeft teveel betaald bij afrekening

Waar gaat de uitspraak over? In deze zaak gaat het om een overeenkomst tot het leveren van energie door de ondernemer aan de consument. Volgens de consument is bij een afrekening van de energiekosten teveel aan hem in rekening gebracht. Dit feit is door de ondernemer noch voorafgaand aan, noch ter zitting tegengesproken. Nu het […]

Lees verder

Klacht over drinkwaterafrekening ongegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft bezwaar gemaakt tegen de jaarafrekening voor drinkwater, specifiek tegen de manier waarop het waterverbruik is verdeeld over twee kalenderjaren en de bijbehorende tarieven. Hij beweert dat het verbruik voor 2022 te laag is ingeschat, waardoor meer verbruik in 2023 tegen een hoger tarief wordt afgerekend, wat volgens […]

Lees verder
  • 14 juni 2024
  • Water

Consument geeft beginstanden niet door en krijgt hoge eindafrekening

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de energielevering. Ze geeft aan een te hoge eindafrekening te hebben ontvangen. De ondernemer gaf de consument bij navraag ook geen duidelijkheid. De ondernemer geeft aan dat de consument volgens de algemene voorwaarden de gevraagde meterstanden dient te verstrekken, wat de consument niet heeft gedaan. De […]

Lees verder

Incorrecte eindafrekeningen; door consument doorgegeven meterstanden waren correct; ondernemer heeft ten onrechte de standen onjuist verwerkt; klacht gegrond

Waar gaat de uitspraak over? De consument stelt bij de overname van zijn woning, de juiste meterstanden te hebben doorgegeven. De vorige bewoner zou onjuiste meterstanden hebben doorgegeven. Omdat er geen controles zijn uitgevoerd door de netbeheerder, is dit niet eerder ontdekt. De ondernemer heeft onterecht een 0 toegevoegd aan de meterstand, waardoor een onjuiste […]

Lees verder

Hogere verbruik is voor rekening van de consument. Niet is komen vast te staan dat meter onjuist heeft gefunctioneerd.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de jaarafrekening van de ondernemer van 8 juli 2016 voor de levering van energie (meer in het bijzonder elektriciteit) waarvan nog een bedrag van € 808,59 openstaat. De consument heeft het bedrag van € 808,59 niet betaald en bij de commissie gedeponeerd. De consument heeft de klacht op […]

Lees verder

Jaarafrekening gas; onverklaarbaar hoog verbruik, gebleken is dat consument geruime tijd te weinig heeft betaald door jaren te laag geschatte standen.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de jaarafrekening gas van de ondernemer van 20 januari 2015 (over de periode 28 december 2013 tot 25 december 2014) en meer in het bijzonder ter zake het daarin in rekening gebrachte verbruik voor gas waarbij de consument een bedrag van € 1.923,25 diende bij te betalen. De […]

Lees verder

Jaarafrekening gebaseerd op verkeerde eindstand; ondernemer erkent fouten te hebben gemaakt; jaarafrekening niet inzichtelijk; ondernemer verstrekt alsnog gecorrigeerde jaarafrekening; klacht gegrond

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de verrekening van het saldo van de jaarafrekening 2013/2014. De consument heeft op 24 december 2014 de klacht bij de ondernemer aangekaart. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De jaarafrekening 2012/2013 is gebaseerd op een verkeerde gaseindstand. Hierover heeft de […]

Lees verder

Na ijking van de meter is gebleken dat de remmagneet is gedemagnetiseerd; consument stelt dat dit komt door paar autoboxen die in de meterkast lagen opgeslagen; sprake van externe demagnetisering.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de door de ondernemer op de jaarafrekening van 31 mei 2014 in rekening gebrachte bedragen voor het verbruik van elektriciteit De consument heeft reeds in januari 2012 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Het […]

Lees verder