Jaarafrekening

Ondernemer niet gehouden om de beginmeterstanden aan te passen aan inspectierapport van de verhuurder; ondernemer meerdere malen standen opgevraagd waarop de consument niet heeft gereageerd.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de jaarafrekening 2014-2015 en meer in het bijzonder de volgens de consument door de ondernemer veel te laag ingeschatte beginstanden. De consument heeft op 16 maart 2015 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De […]

Lees verder

Onduidelijkheid eindafrekening; ondernemer terecht kosten in rekening gebracht wegens het niet tijdig betalen van voorschotten; eindafrekening is op de juiste wijze is gecorrigeerd.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de eindafrekening d.d. 8 mei 2014. De consument heeft op 14 mei 2015 de klacht bij de ondernemer aangekaart. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De rekeningen zijn zonder voorafgaande kennisgeving per e-mail verstuurd. Daardoor heeft de consument een achterstand […]

Lees verder

Consument heeft veel moeite moeten doen om correcte naheffing te bewerkstelligen; door ondernemer zijn vergissing gemaakt; consument recht op vergoeding

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een vordering van de ondernemer op de consument betreffende de jaarafrekening d.d. 23 april 2010, met een naheffing van (aanvankelijk) € 1.660,21, welke werd vastgesteld nadat de defecte warmtemeter werd vervangen. De consument stelt dat de klacht is ontstaan op 23 april 2010 en hij heeft de klacht […]

Lees verder

Afrekeningen voor de levering van gas en elektriciteit; ondernemer geen informatie verstrekt zodat consument onvoldoende inzicht kon krijgen in haar financiële verhouding met de ondernemer.

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft de door de consument ontvangen afrekeningen voor de levering van gas en elektriciteit.   De consument heeft in augustus 2008 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Vanaf het moment waarop […]

Lees verder

Gerechtvaardigd vertrouwen; de consument mocht erop vertrouwen dat zij kon volstaan met het maandelijkse voorschotbedrag zoals dat schriftelijk aan haar is bevestigd

Onderwerp van het geschil   Het geschil heeft betrekking op de jaarafrekening gas 2008/2011.   De consument heeft een bedrag van € 3.740,41 niet betaald en bij de commissie gedeponeerd.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Het vastgestelde jaartarief gebaseerd op historisch verbruik bij aanvang […]

Lees verder

Hoge eindafrekening; klager stelt dat verbruik niet zo hoog is; juistheid van feiten en omstandigheden is niet in twijfel getrokken door de energiemaatschappij en handelt conform aanbod

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft een vordering van het bedrijf op klager met betrekking tot het door het bedrijf op 1 juni 2010 aan klager in rekening gebrachte bedrag ad € 4.778,99 voor het verbruik van gas (eindafrekening).   Klager heeft de klacht op 4 juni 2010 aan het bedrijf kenbaar gemaakt. […]

Lees verder

Klager betalen voor genoten verbruik, verjaring is vijf jaar. Energiemaatschappij heeft fouten gemaakt en communicatie laat te wensen, toekenning schadevergoeding wegens redelijkheid en billijkheid

Onderwerp van het geschil   Het geschil heeft betrekking op de jaarafrekeningen gas 2006 tot en met 2009.   De consument heeft een bedrag van € 12.270,24 niet betaald en bij de commissie gedeponeerd.   Standpunt van de klager   Het standpunt van de klager luidt in hoofdzaak als volgt.   In 2009 vindt ineens een […]

Lees verder

Klager heeft niet bij aanvang contract meterstanden doorgegeven; Klager had energiemaatschappij moeten attenderen dat hij geen meterstandenkaart had ontvangen

Onderwerp van het geschil   Het geschil heeft betrekking op de jaarafrekening gas en elektriciteit 2009.   Standpunt van de klager   Het standpunt van de klager luidt in hoofdzaak als volgt.   Ik ben het niet eens met de rekening. De rekening is zo hoog, omdat niet is uitgegaan van werkelijke standen bij aangaan […]

Lees verder