Jaarafrekening

Bewijslastverdeling; de consument dient tegenover de betwisting door de ondernemer aannemelijk te maken dat de werkelijke meterstanden afwijken van de meterstanden op de afrekening

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft de meterstanden elektriciteit en gas op de jaarafrekening van 21 mei 2007 over de periode van 4 juli 2005 tot 1 april 2007 en op de herziene jaarafrekening van 31 augustus 2007 over de periode 4 juli 2005 tot 10 juli 2007.   De consument heeft een bedrag […]

Lees verder

Navordering als gevolg van achteraf onjuist gebleken standen wordt beperkt tot drie jaar, ongeacht de omstandigheid dat de ondernemer mogelijk wel heeft getracht de meterstanden op te nemen

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de door de ondernemer op de aanvullende nota van 16 juni 2011 in rekening gebrachte bedragen wegens het verbruik van energie. De consument heeft een bedrag van € 233,44 niet betaald en bij de commissie gedeponeerd.   De consument heeft op 30 juni 2011 de klacht voorgelegd aan de […]

Lees verder

Verjaringstermijn 2 jaar vanaf datum 1e correctienota

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de correctienota d.d. 18 september 2006 waarbij in het verleden te weinig in rekening gebracht gasverbruik alsnog in rekening wordt gebracht. De consument heeft een bedrag van € 1.856,16 niet betaald en bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak […]

Lees verder

Navordering en schade/kwijtschelding

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een te hoge jaarafrekening. De consument heeft op 31 oktober 2008 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument heeft van de ondernemer een veel te hoge rekening ontvangen. De in rekening gebrachte energie […]

Lees verder

Verjaring; aanvang termijn; stuiting

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de afrekening van het warmteverbruik over de periode 2004-2005. De consument heeft in mei 2005 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Ik heb in april 2003, 2004 en 2005 telkens met een meterstandenkaartje de […]

Lees verder