Kosten

Advocaat staat nog steeds open voor een betalingsregeling; partijen schikken ter zitting

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een vaststellingsovereenkomst tussen aanbieder en consument. In dit geschil heeft aanbieder werkzaamheden verricht voor consument. Consument heeft vier facturen niet betaald. Ter zitting geeft consument aan dat zij deze niet kan betalen door haar financiële situatie. Aanbieder geeft aan dat zij meerdere malen een betalingsregeling […]

Lees verder

Zorgaanbieder had langere bedenktijd moeten geven gezien het financieel ingrijpende karakter van de maatregel

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een behandelovereenkomst tussen cliënt en zorgaanbieder. Zorgaanbieder voert een waskosten-regeling in waarbij cliënten moeten betalen voor het laten doen van hun was of hulp bij het doen van hun was. Klaagsters zijn het niet eens met de ingevoerde waskosten-regeling. Zij vinden dat begeleiding bij het […]

Lees verder

Ondernemer onderbouwt niet waarom sprake is van frauduleuze handeling

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een koopovereenkomst tussen consument en ondernemer. Hierbij heeft consument oordoppen bij ondernemer gekocht en deze ook geretourneerd. Consument heeft de retourlabels gebruikt die door ondernemer aan hem zijn verstrekt. Ondernemer beweert dat zij de oordoppen niet hebben ontvangen. De commissie oordeelt dat uit alle gegevens […]

Lees verder

Zorgaanbieder mag gedeclareerde in rekening brengen

Waar gaat de uitspraak over? De klacht van de cliënt heeft betrekking op de wijze van facturering door de zorgaanbieder. De cliënt stelt dat de zorgaanbieder kosten rekent voor activiteiten die niet hebben plaatsgevonden. De commissie oordeelt dat de zorgaanbieder volgens de daarvoor geldende regels heeft gefactureerd en verklaart de klacht ongegrond. De uitspraak In […]

Lees verder

Retournering product op kosten van ondernemer

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een koopovereenkomst tussen consument en ondernemer. Ondernemer heeft zich hierbij verplicht een laserprinter te leveren aan consument. Consument krijgt het verkeerde product en wil alsnog het juiste product geleverd krijgen. Ondernemer wil het juiste product alleen leveren als consument het verkeerde product op diens kosten […]

Lees verder

Risico retourzending lig bij consument; ondernemer hoeft jassen niet te vergoeden

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een koopovereenkomst tussen consument en ondernemer. Consument heeft twee jassen ter waarde van € 1.450.–bij ondernemer besteld en vervolgens retour gestuurd. Het pakket is niet bij ondernemer aangekomen en is vermist verklaard. Consument stelt dat ondernemer het aankoopbedrag moet retourneren, aangezien hij het pakket heeft […]

Lees verder

Van een reiziger kan niet verwacht worden dat hij bewijs inbrengt tegenover de technische gegevens van de ondernemer

Waar gaat de uitspraak over? In deze uitspraak wordt beoordeeld of de opgelegde boete terecht is of niet. Consument heeft ingecheckt bij het incheckpoortje van aanbieder. Bij een controle blijkt dat consument niet is ingecheckt. Volgens consument was er een storing bij de incheckpoortjes en is de gegeven boete onterecht en hoeft hij deze ook […]

Lees verder

Accommodatie geboekt onder valse naam

Waar gaat de uitspraak over? De recreant klaagt erover dat hij en zijn gezelschap vanwege overlast vroegtijdig zijn weggestuurd uit het huisje. Ook klaagt de consument over de schoonmaakkosten die hij heeft moeten betalen. Ter zitting is gebleken dat de recreant het huisje bewust had geboekt op een onjuiste naam. De recreant verlangt terugbetaling van […]

Lees verder

Vergoeding ophoging perceel toegewezen; klachten over bejegening kunnen niet door commissie worden behandeld

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil ontstond door de herstructurering van het recreatiepark.  Ter zitting is gebleken dat de recreant inmiddels een passend vervangend perceel heeft. Na de verhuizing bleek echter dat het perceel moest worden opgehoogd. Uiteindelijk heeft de consument de ophoging in eigen beheer laten uitvoeren. De consument verlangt een vergoeding van […]

Lees verder

Consument krijgt cursusgeld gerestitueerd

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betrof de terugbetaling van cursusgeld. De consument had zich in 2020 ingeschreven voor een opleiding die in september 2021 zou beginnen. Vanwege mentale gezondheidsproblemen had de consument de start tweemaal uitgesteld en was uiteindelijk in september 2022 begonnen. Kort daarna realiseerde de consument dat hij de opleiding niet […]

Lees verder
1 2 3 41