Kwaliteit dienstverlening

Geen van partijen is ter zitting verschenen

Waar gaat de uitspraak over? Consument geeft de makelaar op 15 juli 2024 de opdracht om te bemiddelen bij de verkoop van zijn woning. De woning wordt verkocht en de consument betaalt € 5.574 aan courtage. De consument klaagt dat de makelaar informatie heeft achtergehouden en hem niet tijdig heeft geïnformeerd over een aangevraagde bezichtiging. […]

Print/PDF Lees verder

Geen korting van toepassing bij succesvolle verkoop

Waar gaat de uitspraak over? Consument geeft de makelaar op 19 september 2024 de opdracht om te bemiddelen bij de verkoop van haar woning. De woning wordt verkocht en de makelaar brengt € 8.057,50 in rekening, wat de consument volledig betaalt. De consument klaagt dat de makelaar nauwelijks inspanningen heeft geleverd en dat zij zelf […]

Print/PDF Lees verder

Opdracht tot verkoop bij een echtscheiding met moeizame verstandhouding

Waar gaat de uitspraak over? Consument geeft samen met haar echtgenoot de makelaar de opdracht om hun woning te verkopen vanwege hun echtscheiding. De woning wordt verkocht voor € 680.000. De consument klaagt dat de makelaar haar niet heeft meegenomen in het verkoopproces, haar onder druk zette voor bezichtigingen en zich schuldig maakte aan laster. […]

Print/PDF Lees verder

Geen bewijs voor belangenverstrengeling door de makelaar

Waar gaat het over? Op 6 september 2017 is een opdracht tot bemiddeling bij de verkoop van een appartement tot stand gekomen tussen de consument en de makelaar. De bemiddeling is geslaagd en de consument heeft de courtage betaald. De consument stelt dat er sprake is van belangenverstrengeling, omdat de makelaar zowel voor de koper […]

Print/PDF Lees verder

Niets aan te merken op dienstverlening advocaten, declaratie wel bovenmatig

Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Advocatuur behandelde een geschil tussen een klager en twee advocaten over de kwaliteit van hun dienstverlening en de in rekening gebrachte kosten. In een eerder tussenadvies had de commissie de advocaten gevraagd aanvullende documenten, zoals opdrachtbevestigingen en een urenverantwoording, te overleggen. De commissie heeft besloten de zaak zonder […]

Print/PDF Lees verder

Onzorgvuldigheid van de makelaar leidt tot compensatie

Waar gaat het over? De Geschillencommissie Makelaardij behandelt een klacht van een consument tegen een makelaar. De consument klaagt dat de makelaar heeft gefaald door eigendomskwesties van een deel van de tuin niet te controleren. De commissie besluit dat de makelaar de helft van de courtage (€ 1.250,00) en € 77,50 klachtengeld moet terugbetalen. Over […]

Print/PDF Lees verder
1 2 3 10