Nakoming

Diepe krassen in een nieuwe telefoon van de consument

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft een geschil over de koopovereenkomst van een iPhone tussen consument en ondernemer. Na levering en betaling van de aankoopprijs, bleek dat er krassen op het beeldscherm van de telefoon te zien waren. Hierop is contact opgenomen met de ondernemer. Deze meent echter dat er sprake is van […]

Lees verder

Geschil tussen consument en tegelzetbedrijf over vloerverwarming en uitvoering werkzaamheden

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de uitvoering van overeengekomen werkzaamheden, waarbij de consument een bedrag van €500 niet heeft betaald en dit bij de commissie heeft gedeponeerd. De consument beklaagt zich over de slordige en gemakzuchtige aanleg van een gedeelte van de leidingen van de vloerverwarming, die zichtbaar over de vloer lopen. […]

Lees verder
  • 11 augustus 2023
  • Afbouw

Geschil over levering en plaatsing van natuurstenen werkblad opgelost: Ondernemer moet nieuw werkblad leveren

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil tussen de consument en de ondernemer ontstond na de levering van een natuurstenen werkblad met diverse fouten, waaronder verkeerd gezaagde kraangaten, een verkeerd geplaatste spoelbak, en andere afwijkingen. De consument betoogt dat de ondernemer de overeenkomst niet naar behoren is nagekomen. De ondernemer beweert dat eventuele problemen voortkwamen […]

Lees verder

Ondernemer moet schikking alsnog nakomen

Waar gaat de uitspraak over? De consument volgde rijlessen bij de ondernemer. De ondernemer heeft zich verplicht om rijlessen, een tussentijdse toets en het praktijkexamen voor de consument te verzorgen. Uit de stukken blijft dat de consument en de ondernemer eerder hebben geschikt. De ondernemer is de schikking echter niet nagekomen. De commissie oordeelt dat […]

Lees verder

Auto per abuis dubbel verkocht

Waar gaat de uitspraak over? De consument dacht een auto te hebben gekocht bij de ondernemer. Echter, na ondertekening van de overeenkomst en de bijbehorende betaling, liet de ondernemer weten dat de koop niet door kon gaan. De auto was volgens de ondernemer per abuis dubbel verkocht. De consument verlangt een vergoeding van 15% van […]

Lees verder

Aanbod camerasysteem was ’too good to be true’

Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht via de website van de ondernemer een camerasysteem. Op de website van de ondernemer stond vermeld dat er bij de aankoop van het camerasysteem een kosteloos cloudabonnement geleverd zou worden. Achteraf bleek echter dat het abonnement € 100,– per jaar kost. De consument verlangt een vergoeding van […]

Lees verder