(Niet) Ontvankelijkheid

De consument klaagt over een niet volledig geleverde pakketreis

Waar gaat de uitspraak over? In deze uitspraak wordt gekeken of de consument in zijn klacht tegen de ondernemer ontvankelijk is. De consument wil de ondernemer aansprakelijk stellen voor alle extra kosten die de consument heeft gemaakt. Wegens onvoorziene medische redenen kon de consument gedurende 4 dagen van het programma niet deelnemen aan het reisgedeelte […]

Lees verder
  • 28 oktober 2024
  • Reizen

Is de consument ontvankelijk in zijn klacht over een kurkgietvloer?

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft een geschil over een overeenkomst tot het leveren van een kurkgietvloer. De ondernemer stelt dat de consument niet-ontvankelijk moet worden verklaard in deze zaak, omdat hij de klacht te laat aan de ondernemer zelf dan wel aan de commissie heeft voorgelegd. Zo volgt uit de algemene voorwaarden […]

Lees verder
  • 25 oktober 2024
  • Afbouw

De termijn voor het indienen van een klacht is al drie jaar verstreken

Waar gaat de uitspraak over? Deze uitspraak betreft de vraag of de consument ontvankelijk is in de klacht jegens de ondernemer in een geschil betreffende een energieleveringsovereenkomst. De klacht richting de ondernemer is voor het eerst in 2020 bij de ondernemer ingediend. Volgens het reglement van de commissie moet de klacht binnen 12 maanden nadat […]

Lees verder

De zaak gaat het maximale financiële belang te boven

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een koopovereenkomst van een sloep. De consument wenst deze te ontbinden. Dit is het gevolg van herhaalde problemen met de buiskap die niet verholpen konden worden. Hierdoor is varen vrijwel onmogelijk. Volgens de ondernemer staat de relatief kleine reparatie niet in verhouding tot het ontbinden van […]

Lees verder

Niet-ontvankelijk in klacht zorgverlening voorafgaand aan suïcide

in het geschil tussen De heer [naam}, wonende te [plaats] (hierna te noemen: de klaagster) en Stichting Mondriaan, gevestigd te Heerlen (hierna te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Uit de stukken blijkt dat eerst dient te worden vastgesteld of de cliënt in zijn klacht ontvankelijk is. De Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: […]

Lees verder

Volmacht bij dementerende moeder

in het geschil tussen [Naam], wonende te Haren (hierna te noemen: de cliënt) en Dignis, gevestigd te Groningen (hierna te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van […]

Lees verder

Transparantieproblemen tijdens zorg en overlijden moeder

in het geschil tussen [Naam], wonende te Loenen Gld (hierna te noemen: de cliënt) en St. Saxenburgh Groep, gevestigd te Hardenberg (hierna te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen […]

Lees verder

Niet-ontvankelijkverklaring klacht schuldhulpverlening

in het geschil tussen [naam}, wonende te [plaats] (hierna te noemen: de cliënt) en Stichting Cordaan Groep, gevestigd te Amsterdam (hierna te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Uit de stukken blijkt dat eerst dient te worden vastgesteld of de cliënt in zijn klacht ontvankelijk is. De Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (verder te […]

Lees verder

Niet-ontvankelijkverklaring door ingetrokken klacht bij zorgaanbieder

in het geschil tussen Mevrouw [naam], wonende te [plaats] (hierna te noemen: de cliënt) en Parnassia Groep BV, gevestigd te ‘s-Gravenhage (hierna te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Uit de stukken blijkt dat eerst dient te worden vastgesteld of cliënte in haar klacht ontvankelijk is. De Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de […]

Lees verder
1 2 3 22