Non conformiteit

Oorzaak stilstaan horloge onduidelijk. Nu klachten direct na aankoop ontstonden, is de ondernemer verantwoordelijk voor het verhelpen daarvan

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 16 december 2016 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een horloge [type en merk] De levering vond plaats op of omstreeks 16 december 2016. Het geschil gaat over de vraag of het horloge voldoet […]

Lees verder

consument heeft na klachten een nieuw horloge gekregen. Het nieuwe horloge functioneert naar behoren. Daarmee zijn klachten van consument verholpen. Klacht ongegrond

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 13 oktober 2014 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een Picot horloge tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 772,50. De levering vond plaats op of omstreeks 13 oktober 2014. […]

Lees verder

Horloge heeft na aankoop nooit goed gefunctioneerd, consument is vertrouwen in ondernemer kwijt, mede gelet op onjuiste informatieverstrekking, lang reparatieduur. Ontbinding overeenkomst

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in december 2015 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een horloge tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.250,–. De levering heeft op dezelfde datum plaatsgevonden. Op 23 september heeft de […]

Lees verder

Volgens consument heeft ondernemer slecht les gegeven. Rijschoolhouder heeft lesgegeven volgens de RIS methode, waarbij scannen en spiegelen direct aan bod komt. Klacht ongegrond.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 19 mei 2016 tussen partijen totstandgekomen lesovereenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verzorgen van rijlessen. De rijlessen hebben plaatsgevonden in de periode gelegen tussen 19 mei 2016 en 22 oktober 2016. Standpunt van de consument Het standpunt van de […]

Lees verder

Benzineverbruik is gemeten onder strikte en gestandaardiseerde condities. Normverbruik is niet representatief voor het brandstofverbruik in de dagelijkse praktijk.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 13 april 2013 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een [automerk] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 25.832,99. De levering vond plaats op of omstreeks 18 april 2013. De consument heeft […]

Lees verder

De opgetreden motorschade is niet te wijten aan een gebruikersfout maar is te wijten aan de constructie van de motor. Kosten van vervanging van de motor zijn voor rekening ondernemer.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 22 juli 2014 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een Volkswagen Touran tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 13.945,–. De levering vond plaats op of omstreeks 25 juli 2014. […]

Lees verder

Aan het einde van zijn economische levensduur kunnen de onderhoudskosten van de auto niet meer op wegen tegen de waarde van de auto

106062Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 18 januari 2016 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte auto, merk Mercedes, type A 180 CDI, datum eerste toelating 6 december 2004, kilometerstand 193.886, tegen de daarvoor door de consument te betalen […]

Lees verder

De ondernemer had kunnen weten dat een afvoer door het rookkanaal zoals door hem geoffreerd niet mogelijk was. Consument ontvangt een vergoeding. Andere klacht niet eerst aan ondernemer voorgelegd.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 30 oktober 2013 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en installeren van een [merknaam + type] luchtverwarmer conform offerte nr. 132810 d.d. 28 oktober 2013 tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 5.208,71. […]

Lees verder

Ontwerp en uitvoeringsfouten installatie kunnen de ondernemer worden aangerekend; gelet op omstandigheden geen herstel door ondernemer maar vervangende schadevergoeding.

Behandeling van het geschil De Geschillencommissie Airconditioning (verder te noemen: de commissie) heeft bij tussenadvies d.d. 3 december 2012 de eindbeslissing aangehouden. De inhoud van dit tussenadvies is hier ingevoegd. Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 februari 2010 tussen partijen gesloten overeenkomst, die op 10 maart 2010 schriftelijk door […]

Lees verder