(On)deugdelijke levering/reparatie/onderhoud

  • Home >>
  • (On)deugdelijke levering/reparatie/onderhoud

De consument betwist de hoogte van de rekening voor onderhoudswerkzaamheden

Waar gaat de uitspraak over? Deze uitspraak betreft een geschil over een overeenkomst tot onderhoud van een tuin tussen consument en ondernemer. Volgens de consument heeft de ondernemer, voor dit onderhoud, twee keer zoveel in rekening gebracht als bij eerder gepleegd onderhoud. De ondernemer geeft aan dat hij sinds 2021 de kosten berekent op basis […]

Lees verder
  • 20 augustus 2024
  • Groen

Vergoeding voor vernietigde notebook

Waar gaat de uitspraak over? In het geschil tussen een consument en een ondernemer over een defecte notebook hebben beide partijen gekozen voor bindend advies door de Geschillencommissie Elektro. De commissie stelde vast dat de consument zijn notebook had ingeleverd voor reparatie, maar deze was vernietigd door de ondernemer zonder de benodigde waarschuwing of toestemming […]

Lees verder

Geschillencommissie verklaart klachten over holtrekkende vlonderplanken en vervuilde grasmat ongegrond en wijst verzoek om schadevergoeding af

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een klacht ingediend tegen de ondernemer over de advisering en de kwaliteit van de renovatie van de vlonder en de grasmat. De consument vindt dat de Siberische Lariks vlonderplanken hol trekken en water vasthouden, waardoor de beitslaag loslaat. Hij twijfelt aan de duurzaamheid van deze planken. Ook […]

Lees verder
  • 12 april 2024
  • Groen

Ondernemer dient bij onbekendheid met onderhoudshistorie actief onderzoek te doen naar stand van zaken distributieriem.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 4 september 2003 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van onderhoudswerkzaamheden tegen de door consument te betalen prijs van € 505,17. Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. […]

Lees verder

Datum eerste toelating (DET) wordt voor de handel als bouwjaar aangemerkt, behoudens uitzonderingen. Onjuiste vaststelling DET. Tekortkoming niet aan ondernemer toe te rekenen. Wederzijdse dwaling.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 31 juli 2004 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte auto, merk Ssanyong, type Korando 3.2 EX automaat, kenteken 42-VX-JV, kilometerstand 37.308, tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 23.345,– inclusief […]

Lees verder

Distributieketting is in principe onderhoudsvrij. Kostenloze vervanging voor rekening ondernemer. Geen vergoeding consument nieuw voor oud.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een eind mei 2006 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte auto, merk Opel, type Zafira 2.2i Elegance, d.e.t. januari 2002, kilometerstand onbekend, tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 12.800,– inclusief vervanging van […]

Lees verder

Bij de BOVAG reparatiegarantie is sprake van een resultaatsverbintenis.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 21 augustus 1999 tussen partijen tot stand gekomen reparatie overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van een reparatie aan een Renault 19 D van 1993, tegen de door de consument aanvankelijk overeengekomen (door de ondernemer begrote) prijs tussen ƒ […]

Lees verder