(On)deugdelijke levering/reparatie/onderhoud

  • Home >>
  • (On)deugdelijke levering/reparatie/onderhoud

Ondernemer dient bij onbekendheid met onderhoudshistorie actief onderzoek te doen naar stand van zaken distributieriem.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 4 september 2003 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van onderhoudswerkzaamheden tegen de door consument te betalen prijs van € 505,17. Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. […]

Lees verder

Datum eerste toelating (DET) wordt voor de handel als bouwjaar aangemerkt, behoudens uitzonderingen. Onjuiste vaststelling DET. Tekortkoming niet aan ondernemer toe te rekenen. Wederzijdse dwaling.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 31 juli 2004 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte auto, merk Ssanyong, type Korando 3.2 EX automaat, kenteken 42-VX-JV, kilometerstand 37.308, tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 23.345,– inclusief […]

Lees verder

Begrip alarmsysteem wordt uitgelegd aan de hand van gangbaar taalgebruik, dus zowel visueel als akoestisch signaal.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 2 september 2005 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte auto, merk Daewoo, type Nubira 2.0, bouwjaar 1999, kilometerstand 95.539, tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 4.800,–. De levering vond […]

Lees verder

Verweer ondernemer dat hij ervan uitging dat de distributieriem al was vervangen, faalt.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 26 september 2000 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden, aan een personenauto [merk] van 1980, waarvoor aan de consument ƒ 1.255,41 in rekening werd gebracht en waarvan de consument de gehoudenheid tot betalen van ƒ 1.060,– heeft bestreden, […]

Lees verder

Distributieketting is in principe onderhoudsvrij. Kostenloze vervanging voor rekening ondernemer. Geen vergoeding consument nieuw voor oud.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een eind mei 2006 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte auto, merk Opel, type Zafira 2.2i Elegance, d.e.t. januari 2002, kilometerstand onbekend, tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 12.800,– inclusief vervanging van […]

Lees verder

Bij de BOVAG reparatiegarantie is sprake van een resultaatsverbintenis.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 21 augustus 1999 tussen partijen tot stand gekomen reparatie overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van een reparatie aan een Renault 19 D van 1993, tegen de door de consument aanvankelijk overeengekomen (door de ondernemer begrote) prijs tussen ƒ […]

Lees verder

Schade ontstaan tijdens reparatiewerkzaamheden komt voor rekening van consument als deze het gevolg is van latent eigen gebrek.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 11 juli 1998 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot de reparatie van een Peugeot 405. De betwiste rekening bedroeg f 572,64. De reparatie is geschied op of omstreeks 14 juli 1998.   De consument heeft op 14 juli 1998 […]

Lees verder

Distributieriem defect vlak voor vervangingstermijn.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 26 februari 1997 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een nieuwe Opel Vectra sedan 1.6XEL met inruil en bijbetaling van ƒ 29.000,=. De consument heeft op 21 februari 2001 de klacht voorgelegd aan […]

Lees verder