Ontbinding

Gedeeltelijke ontbinding; ernst en totaal van de tekortkomingen niet zodanig dat overeenkomst geheel ontbonden dient te worden.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 15 februari 2007 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot:  – plaatsing van schutting/hek voor en achtertuin; – reparatie van tuinhuis en dak tuinhuis; – reparatie bloembak tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 2.650,–. De werkzaamheden zijn uitgevoerd in […]

Lees verder
  • 22 april 2013
  • Groen

Consument mocht vertrouwen op langere economische levensduur. Commissie acht ontbinding redelijk.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 24 oktober 2006 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst,  waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van [een laptop] tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van € 540,–. De levering heeft plaatsgevonden op 24 oktober 2006.   De consument heeft op 4 september 2007 haar klacht […]

Lees verder

Televisie heeft constructiefout. Ontbinding gerechtvaardigd

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 oktober 2001 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich onder meer heeft verplicht tot het leveren van [een plasmatelevisie], alsmede een daarbij behorende muurbeugel, tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van respectievelijk NLG 19.995,–/€ 8.442,78 voor de tv en van NLG 1.500,–/€ 680,67 […]

Lees verder

Ondernemer is voldoende in de gelegenheid gesteld voor herstel.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 september 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van [een home cinema systeem] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 499,– plus 5 jaar extra garantie voor € 89,99, alsmede bezorgkosten ten bedrage van […]

Lees verder

LCD- televisie na ruim een jaar total loss: terecht ontbinding ingeroepen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 mei 2008 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van [een LCD televisie], tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.194,45. De levering heeft op 22 mei 2008 plaatsgevonden.   De consument heeft op 29 augustus 2008 (voor […]

Lees verder

Consument gaat terecht niet akkoord met aanbod ondernemer: ontbinding gerechtvaardigd.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 26 januari 2005 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich onder meer heeft verplicht tot het leveren van een plasmatelevisie, tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van € 3.103,–. De (af)levering vond plaats op 26 januari 2005.   De consument heeft op 22 september 2008 de klacht […]

Lees verder

Ondernemer plaatst zonder overleg installatie die niet overeenkomt met wensen consument: ontbinding overeenkomst

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in mei 2007 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en plaatsen van een multi-split unit ( een buitenunit en twee binnenunits) airconditioner (Samsung Prestige) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 4.095,–. De levering en de […]

Lees verder

Algehele ontbinding van de terzake spuitwerk gemaakte afspraken wegens ernstig en ingrijpend tekortschieten

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit twee op 22 januari 2007 en op 13 februari 2007 tussen partijen totstandgekomen overeenkomsten. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot respectievelijk het doen van stukadoorswerkzaamheden (spackspuiten) en het betegelen/installeren van een badkamer en twee toiletten tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van […]

Lees verder

Partijen hadden afgesproken frequenter contact te hebben. De ondernemer hield zich daar later niet meer aan, maar dat rechtvaardigt nog niet het zonder laatste waarschuwing beëindigen van de opdracht.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de vraag of de consument de in rekening gebrachte courtage verschuldigd is aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. In mei 2009 is de opdracht mondeling aan de ondernemer gegeven en daarna schriftelijk vastgelegd. In het najaar van […]

Lees verder

Ontbindende voorwaarde in de overeenkomst opgenomen

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 10 februari 2006 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst.   De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een keuken met inbouwapparatuur en het verrichten van overeengekomen werkzaamheden tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 11.000,– exclusief montage en bouwkundige […]

Lees verder
  • 24 mei 2009
  • Wonen