(On)Zorgvuldig handelen

Prijsstijging ondanks negatief advies oudercommissie

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de ondernemer (met het oog op de negatieve advisering door de oudercommissie) in redelijkheid tot het besluit kon komen ten aanzien van de prijsstijging van 9,7% in 2023 en of het belang van de ondernemer zich tegen het negatieve advies van de OC verzet. […]

Lees verder

Ondernemer heeft nalatig gehandeld na incident

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een klacht over het onzorgvuldig handelen van de ondernemer. De dochter van de consument is geslagen door een medewerker van de ondernemer. De ondernemer heeft later aangifte gedaan regen de medewerker, maar pas zes weken na het incident de ouders geïnformeerd. Op het moment dat de ouders […]

Lees verder

Onzorgvuldig handelen tijdens kennismakingsgesprek leidt tot schadevergoeding voor cliënte

Waar gaat de uitspraak over? Deze zaak gaat over het kennismakingsgesprek dat tussen de cliënte en de zorgaanbieder heeft plaatsgevonden om te kijken of de Hou-me-vast training voor de cliënte en haar echtgenoot op dat moment geschikt zou zijn. Tijdens dit kennismakingsgesprek zijn echter ook behandelaspecten aan bod gekomen, hetgeen de cliënte niet had verwacht […]

Lees verder

Incident op BSO adequaat en zorgvuldig opgepakt. Commissie kan geen onderzoek naar veiligheid opdragen.

Waar gaat de uitspraak over? De consument verwijt de ondernemer een gebrek aan toezicht op de BSO locatie, vanwege een incident waarbij zijn dochter betrokken is. Geen van de leidsters was buiten aanwezig. De consument verlangt een onderzoek naar de veiligheid op de BSO en heeft de opvangovereenkomst opgezegd. De commissie heeft partijen voorgehouden dat […]

Lees verder

Dat er na een operatie complicaties optreden, betekent niet dat de operatie niet juist is uitgevoerd

Waar gaat de uitspraak over? Client is een operatie ondergegaan bij zorgaanbieder voor een dubbelzijdige borstamputatie. Het resultaat van de amputatie is niet wat cliënt verwachtte en ze ervaart veel pijn na de operatie. Client stelt dat de chirurg de operatie niet juist heeft uitgevoerd en slechte nazorg heeft gegeven. De commissie oordeelt dat nergens […]

Lees verder

Zorgaanbieder niet tekortgeschoten, klacht ongegrond. Voor klachtonderdelen over urinecontroles was al schikking bereikt.

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft zich beklaagd over het handelen van de zorgaanbieder. Dit handelen heeft tot uithuisplaatsing van het jongste dochtertje van de cliënt geleid, zo stelt de cliënt. De zorgaanbieder ontkent dit ten stelligste en zegt zorgvuldig te hebben gehandeld in de periodes dat de cliënt bij de zorgaanbieder onder […]

Lees verder

Doorgevoerde verbeteringen nog niet geleid tot verbetering zorgverlening cliënt

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt stelt dat de zorgaanbieder sedert geruime tijd nalatig is gebleven in de zorgverlening aan hem. Ondanks het feit dat de zorgaanbieder de klachten heeft erkend en verbeteringen heeft toegezegd, heeft dit nog niet tot verbetering in de zorgverlening geleid. Er zijn wel verbeteringen doorgevoerd, maar vooral zijn huisgenoten hebben […]

Lees verder

Stopzetten behandeling door zorgaanbieder niet onzorgvuldig

Waar gaat de uitspraak over? De commissie verklaart een klacht over het stopzetten door de zorgaanbieder van de behandeling van cliënt en de bejegening van cliënt door de regiebehandelaar rondom het beëindigen van de behandeling ongegrond. Volledige uitspraak Samenvatting De commissie verklaart een klacht over het stopzetten door de zorgaanbieder van de behandeling van cliënt […]

Lees verder