Overeenkomst

Consument moet overeenkomst en tarief met nieuwe energieleverancier aanvaarden

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer heeft onlangs de levering van energie overgenomen van de voormalig energieleverancier van de consument. De voormalig energieleverancier is namelijk failliet gegaan. De consument stelt dat de voorwaarden en de leveringsovereenkomst met de ondernemer niet op tijd kenbaar zijn gemaakt. Volgens de consument is dit in strijd met artikel […]

Lees verder

Consument heeft tijdens lockdownperiode geen vakantiepunten gespaard

Waar gaat de uitspraak over De consument stelt dat de ondernemer onterecht vakantiepunten heeft ingehouden terwijl de opvang van de overheid dicht moest tijdens een lockdownperiode. De consument heeft vakantiedagen moeten gebruiken die hij volgend jaar pas wilde inzetten en eist een financiële compensatie van de ondernemer om nieuwe vakantiedagen te kopen bij zijn werkgever. […]

Lees verder

Gesloten opvang door personeelstekort en oplopende coronabesmettingen is in casu overmacht ondernemer

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft, sinds 2018, met de ondernemer een opvangovereenkomst voor de dochter van de consument op (onder andere) de vrijdag. De ondernemer heeft de opvang voor 15 oktober 2021, minder dan een dag van tevoren geannuleerd vanwege personeelstekort. De consument heeft hierdoor kosten moeten maken omdat hij vrij moest […]

Lees verder

Ondernemer moet consument op tijd informeren over tariefswijzigingen

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer heeft op 27 oktober 2021 aan de consument laten weten dat zijn tarief per 1 november 2021 zou veranderen. De consument vindt de korte tijd tussen de aankondiging en de doorvoering onredelijk omdat hij geen tijd heeft gehad om zich te verdiepen in alternatieven. De consument eist dat […]

Lees verder

Ondernemer heeft geen reden om niet wettelijke opzegtermijn van één maand aan te houden

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft de opvangovereenkomst voor haar kinderen per direct beëindigd vanwege persoonlijke omstandigheden. De consument heeft in haar opzeggingsbrief dit duidelijk uitgelegd aan de ondernemer. Toch heeft de ondernemer een opzegtermijn van bijna drie maanden aangehouden, terwijl het contract een opzegtermijn heeft van twee maanden. De consument vindt dat, […]

Lees verder

Opzegging opvangovereenkomst gerechtvaardigd: dochter consument heeft specialistische opvang nodig

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer heeft de opvangovereenkomst van de dochter van de consument eenzijdig opgezegd omdat zij veel extra aandacht en zorg nodig zou hebben. De ondernemer heeft hierbij niet de wettelijke voorwaarden voor opzegging aangehouden en heeft de beëindiging alleen mondeling meegedeeld. Volgens de consument is er te weinig gedaan om […]

Lees verder
1 2 3 23