Overlast

Beëindigen opdracht door advocaat, cliënt oneens

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de beëindiging van de cliënt-advocaat relatie door de advocaat. De cliënt heeft aangevoerd dat hij werd bijgestaan door de advocaat in een geschil dat hij had met de woningbouwcorporatie over de woning die hij huurt. Het geschil betrof geluidsoverlast. Er zijn tweemaal metingen uitgevoerd en na de […]

Lees verder

Consument voldoende gecompenseerd voor water- en stankoverlast

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft verstoppingen in het rioolstelsel van een camping, wat resulteerde in water- en stankoverlast. De consument huurde een accommodatie en kreeg al op de eerste dag te maken met een verstopping. De situatie verslechterde en uiteindelijk moest de vakantie vroegtijdig worden afgebroken. De ondernemer heeft de huursom terugbetaald, […]

Lees verder

Overlast door huisdieren. Ondernemer dient gedragsregels te handhaven.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het niet handhaven door de ondernemer van de bij hem geldende gedragsregels. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument huurt al sinds 1985 een standplaats bij de ondernemer. De consument koos de camping speciaal wegens de rust waarmee de […]

Lees verder

Tussentijdse opzegging dient hier als schriftelijke waarschuwing te worden beschouwd. Tussentijdse opzegging nietig.

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft tussentijdse beëindiging van de overeenkomst door de ondernemer naar aanleiding van een vechtpartij.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument huurt een vaste standplaats bij de ondernemer sinds 1999. Op 3 augustus 2006 heeft de […]

Lees verder

Commissie neemt aan dat rommel niet zodanig was dat een maatregel zoals de ondernemer heeft genomen (plaatsen van contractant op zwarte lijst CVG) geboden was.

Onderwerp van het geschil   Het geschil heeft betrekking op een van de ondernemer gehuurd appartement en groepsaccommodatie in de periode van 30 juni tot en met 2 juli 2006 voor een bedrag van € 833,80. De consument heeft op 18 juli 2006 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het […]

Lees verder