Prijs

Consument kan zich niet beroepen op termijn indienen tariefswijziging, alleen oudercommissie kan dit

Waar gaat de uitspraak over Volgens de consument heeft de ondernemer voor de jaren 2019 en 2020 een tariefswijziging doorgevoerd, zonder dat hij daarvoor op tijd een adviesaanvraag aan de oudercommissie heeft gedaan. Volgens de algemene voorwaarden moet een tariefswijziging voor 1 september van ieder kalenderjaar aan de oudercommissie worden voorgelegd. De consument stelt dat […]

Lees verder

Ondernemer mag tariefsverhoging toepassen ondanks negatief advies oudercommissie

Waar gaat de uitspraak over De oudercommissie heeft een negatief advies uitgebracht voor de tariefsverhoging van €0,16 per uur voor alle BSO-pakketten. De inhoudelijke onderbouwing voor de tariefsverhoging ontbreekt. Het gelijktrekken van de marktpositie met de andere aanbieders is voor de oudercommissie niet voldoende. De ondernemer vindt de extra verhoging noodzakelijk, omdat het huidige tarief […]

Lees verder

Ondernemer handelt nalatig door oudercommissie niet in te schakelen bij tariefswijziging

Waar gaat de uitspraak over De oudercommissie vindt dat de adviesprocedures rondom het verhogen van de minimumleeftijd van de peuteropvang en rondom een tariefsverhoging niet zijn doorlopen. Het niet naleven van de adviesprocedure rondom de tariefsverhoging is volgens de ondernemer een misverstand. De ondernemer dacht ten onrechte dat de oudercommissie het adviesrecht over de tariefswijziging […]

Lees verder

Advies oudercommissie blijft uit, ondernemer voert prijswijziging toch door

Waar gaat de uitspraak over De oudercommissie vindt dat de adviesprocedure voor een prijswijziging onjuist en onrechtmatig is verlopen, omdat de ondernemer de lokale bedrijfseconomische gegevens niet wilde verstrekken. Hierdoor kon de oudercommissie niet tot een advies komen. De ondernemer vindt dat de oudercommissie op basis van de verstrekte informatie tot een advies had kunnen […]

Lees verder

Ondernemer mag uurtarief kinderopvang met 23% verhogen

Waar gaat de uitspraak over De consument is het niet eens met de tariefsverhoging van 23% per uur. Hij vindt de redenen van de ondernemer niet reëel en buiten proporties. Daarnaast stijgen de tarieven voor vaste pakketten veel minder dan de Vrije keus pakketten. De consument heeft een Vrije keus pakket. De ondernemer geeft aan […]

Lees verder

Verhoging uurtarief kinderopvang overschrijdt redelijke grens

Waar gaat de uitspraak over De consument maakt gebruik van het Altijd Welkom pakket voor het afnemen van opvang bij de ondernemer. De ondernemer verhoogt het uurtarief van dit pakket enorm. De consument is het niet eens met de verhoging en de argumenten van de ondernemer. Het pakket Altijd Welkom houdt in drie dagen per […]

Lees verder

Verhoging van uurtarief kinderopvang met 46% is niet redelijk

Waar gaat de uitspraak over De consument maakt gebruik van het Altijd Welkom pakket voor het afnemen van opvang bij de ondernemer. De ondernemer verhoogt het uurtarief van dit pakket met 46%. De consument is het hier niet mee eens, aangezien het uurtarief bij het Standaard pakket maar met 1,9% stijgt. Het pakket Altijd Welkom […]

Lees verder
1 2 3 7