Schade

Herhaalde schade aan het keukenblad van de consument

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft een geschil over een leveringsovereenkomst tussen ondernemer en consument van een keukenblad. In februari van 2019 is de keuken bij de consument gemonteerd. In 2020 ontstond er een scheurtje in het blad. Deze is toen in zijn geheel kosteloos vervangen. Enige tijd later hoorde de consument een […]

Lees verder
  • 26 augustus 2024
  • Wonen

Schade door een lekkende buitenkraan

Waar gaat de uitspraak over? In deze uitspraak gaat het over een overeenkomst van werk tussen consument en ondernemer. Volgens de consument is er bij het installeren van een buitenkraan door de ondernemer schade ontstaan. Deze schade was het lekken van vocht in een tussenmuur. Dit is door de consument gemeld bij de ondernemer, die […]

Lees verder

Door slechte communicatie van de reisbegeleider heeft de consument tijdens haar reis schade geleden

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft onenigheid tussen consument en ondernemer over de leveringsovereenkomst van een pakketreis. Doordat de reisleider niet goed communiceerde en er op sommige punten van het programma is afgeweken, heeft de reis voor de consument niet voldaan aan de verwachtingen van de consument. Volgens de consument zij er twee […]

Lees verder

Imperfecte spuitwerkzaamheden

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft een overeenkomst tussen een consument en ondernemer over het spuitwerk van een Ford Mondeo Wagon. De consument heeft spuitwerk laten verrichten bij de ondernemer, maar was hierover niet tevreden. De ondernemer heeft meerdere pogingen gedaan om het spuitwerk te verbeteren, maar dit was niet naar tevredenheid van […]

Lees verder

Geschillencommissie oordeelt dat consument geen recht heeft op kosteloos herstel van laptop-scherm na drie jaar

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil draait om een reparatie van een laptopscherm uitgevoerd door de ondernemer. De consument bracht in 2020 haar laptop naar de ondernemer voor een nieuw scherm, maar in 2023 vertoonde het scherm weer problemen. De consument claimt dat het om een fabrieksfout gaat en eist kosteloos herstel. De ondernemer […]

Lees verder
1 2 3 15