Schade

Vetschort ontstaan door littekenbreukoperatie; hersteloperatie door zorgaanbieder zonder kosten cliënt

Waar gaat de uitspraak over? De klacht gaat over schade die is ontstaan als gevolg van een littekenbreukoperatie. Cliënt stelt  dat er een vetschort is ontstaan na deze operatie en dat het ontstaan daarvan geen verband houdt met afvallen c.q. gewichtsverlies. Zowel de chirurg als plastisch chirurg stellen dat een hangbuik of vetschort niet het […]

Lees verder

Consument en ondernemer maakte fouten; ernst fouten loopt echter zo ver uiteen dat schadevergoeding niet aan de orde is

Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een groepenkast bij de ondernemer. De consument is van mening dat de ondernemer de groepenkast intern verkeerd heeft aangesloten, waardoor de consument schade heeft opgelopen aan zijn apparatuur. De ondernemer voert aan dat de verantwoordelijkheid van de groepenkast bij de installateur ligt, nu deze stappen ter controle […]

Lees verder

Geschillencommissie oordeelt in consumentenklacht over gebreken aan sloep

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de verkoop en levering van een sloep, waarbij de consument tal van gebreken aan het vaartuig heeft ervaren. Ondanks herstelpogingen van de ondernemer, bleven veel problemen bestaan, waaronder losgekomen onderdelen, motorproblemen en beschadigingen aan de boot. De consument heeft herhaaldelijk de ondernemer aangespoord tot adequaat herstel en […]

Lees verder
  • 13 november 2023
  • Water

Consument heeft zich niet eerst bij ondernemer gemeld

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft de boot van de consument gerepareerd. De consument is van mening dat de ondernemer de reparatie niet goed heeft uitgevoerd, waardoor nieuwe schade is ontstaan. De ondernemer voert aan dat niet is voldaan aan de vereisten om de schade door een derde te mogen laten herstellen, zoals […]

Lees verder

Ondernemer dient schade aan gevelstenen te herstellen. Metselwerk niet van te voren geïnspecteerd.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over het vernieuwen van dakbedekking, waarbij gevelstenen beschadigd zijn en los zijn gekomen. De ondernemer heeft aansprakelijkheid afgewezen, omdat volgens hem onduidelijk is wat de oorzaak van de beschadiging aan de gevelstenen en het voegwerk is geweest. De oorzaak van de schade ligt volgens de deskundige in […]

Lees verder

De consument klaagt over gebrekkige kwaliteit van de vloerdelen, terwijl de ondernemer erop wijst dat de vloerdelen door de consument niet conform de handleiding zijn gelegd

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil betreft de installatie van een PVC-laminaatvloer geleverd door de ondernemer. De consument beweert dat de vloer van slechte kwaliteit was op het moment van installatie, met krakende geluiden en beschadigingen. De ondernemer stelt dat de consument de vloer niet volgens de handleiding heeft gelegd en de verkeerde ondervloer […]

Lees verder

Reisorganisator verantwoordelijk voor handelen hulppersoon, in dit geval de luchtvaartmaatschappij

Waar gaat de uitspraak over? De consument boekte een pakketreis voor drie personen bij de ondernemer. De consument klaagt over de accommodatie, de terugvlucht en de wijze waarop de ondernemer communiceert. De commissie is van oordeel dat de ondernemer medeverantwoordelijk is voor de handelingen van haar hulppersoon, de luchtvaartmaatschappij.  Het bedrag waarop de consument aanspraak […]

Lees verder
  • 4 oktober 2023
  • Reizen
1 2 3 13