Schadevergoeding

Ondernemer schiet tekort in zijn verplichting gebrek te herstellen

Waar gaat de uitspraak over Het geschil betreft de vervanging van een motor van een rolluik. Na vervanging is het luik enkele keren omlaag gekomen en vervolgens niet meer omhoog. Om dit euvel op te lossen is de ondernemer een aantal malen langs geweest, maar zonder resultaat. Tijdens één van deze bezoeken is de afstandsbediening […]

Lees verder

Tumor in hand te laat geconstateerd door gebrekkige communicatie tussen specialistische afdelingen

Waar gaat de uitspraak over De klaagster vindt dat door de gebrekkige communicatie tussen verschillende specialistische afdelingen van de zorgaanbieder een tumor in haar linkerhand te laat is ontdekt, waardoor haar halve hand geamputeerd moest worden. Daarnaast vindt de klaagster dat door pijnstilling met morfine en wekenlange toediening van antibiotica na de amputatie een donornier […]

Lees verder

Onvolledig onderzoek op spoedeisende hulp bij klachten blindedarm

Waar gaat de uitspraak over De klager klaagt om een inschattingsfout op de SEH van de zorgaanbieder. De klager is naar de SEH gebracht met het vermoeden van een blindedarmontsteking. Vervolgens is hij ontslagen met het verzoek zich na twee dagen opnieuw te laten beoordelen. Echter, twee dagen later wordt hij met een ambulance naar […]

Lees verder

Sachse-mesje breekt af in blaashals klager tijdens Sachse-procedure

Waar gaat de uitspraak over Tijdens een Sachse-procedure breekt een Sachse-mesje in de blaashals van de klager. De behandelend arts probeert het mesje te verwijderen, maar hierbij ontstaat een bloeding. Als reactie daarop wordt een ballonkatheter met tractie geplaatst. Voor de klager zijn de gevolgen groot, nu hij zijn leven gebonden is aan een buikkatheter. […]

Lees verder

Voorbij gaan aan wil van cliënte, omdat zorgaanbieder een eigen verantwoordelijkheid heeft

Waar gaat de uitspraak over De moeder van de klaagster is overleden tijdens haar verblijf bij de zorgaanbieder. 10 dagen voor het overlijden is zij in de nacht gevallen. Er was toen geen nachtcontrole, waardoor zij pas in de ochtend is gevonden. De klaagster eist excuses en een schadevergoeding. De zorgaanbieder stelt dat de cliënte […]

Lees verder

Ondernemer verantwoordelijk voor waterschade aan vloer consument door verkeerde aansluiting waterafvoer

Waar gaat de uitspraak over De bij de ondernemer gekochte wasmachine werd bezorgd en aangesloten door een door de ondernemer ingeschakelde derde. Tijdens het aansluiten van de wasmachine is de waterafvoer incorrect aangesloten. Als gevolg hiervan is de waterafvoer van een net nieuwe vaatwasser geblokkeerd en stroomde liters water over de keukenvloer van de consument. […]

Lees verder

Vertraging op verschillende trajecten van verschillende vervoerders, consument wil compensatie voor gehele treinreis

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft op de terugweg vanuit het buitenland meer dan een uur vertraging gehad en de ondernemer heeft de consument hierover op geen enkel moment geïnformeerd. De consument heeft zelf zijn terugreis samengesteld. De consument wil schadevergoeding voor zijn ticket en het ongemak. De ondernemer heeft het verzoek tot […]

Lees verder

Consument reist verder met andere vervoersmaatschappij vanwege treinvertraging en wil schadevergoeding

Waar gaat de uitspraak over De consument wil compensatie van de ondernemer voor vertraging op een bepaald traject. Het verzoek om geld terug te krijgen bij vertraging is door de ondernemer afgewezen, omdat de consument verder heeft gereisd met een trein van een andere vervoersmaatschappij. De ondernemer stelt dat er een boom op het spoor […]

Lees verder