Uitvoering overeenkomst

Ondernemer heeft consument niet juist geinformeerd over de mogelijkheden.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 september 2017 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en monteren van een (terras) overkapping tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 2.582,– De overeenkomst is uitgevoerd op 14 september 2017. Standpunt van […]

Lees verder

ondernemer is als vakman verantwoordelijk voor maatvoering lamellen. Hij had zelf moeten gaan meten of uitleg moeten geven aan consument over maatvoering bij de bestelling

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 3 maart 2015 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van verticale lamellen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.000,–. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 20 maart 2015. Vervolgens […]

Lees verder

De consument heeft zelf een verkeerde maat opgegeven bij bestelling

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 11 februari 2014 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een rolgordijn, [merknaam, [naam type] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.150,–. De consument heeft op 11 maart 2014 de […]

Lees verder

Geen causaal verband tussen verdoeken van zonnescherm in 2009 en stukgaan van het scherm in januari 2011

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in december 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verdoeken van een zonnescherm tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 795,–. De werkzaamheden zijn uitgevoerd in december 2009.   De consument heeft een bedrag van € 25,– […]

Lees verder

Het was aan de ondernemer om aan te tonen dat door partijen anders is afgesproken dan het resultaat dat de consument mocht verwachten op basis van de wijze van montage van de rolluiken

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een tweetal tussen partijen mondeling op 28 februari 2008 en op 9 juni 2008 tot stand gekomen overeenkomsten. De ondernemer heeft zich daarbij steeds verplicht tot het leveren van rolluiken tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van respectievelijk € 1.830,– en € 1.660,–.   De levering en de overeengekomen werkzaamheden/leveringen […]

Lees verder

Zonnescherm scheef gemonteerd

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 26 maart 2010 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en plaatsen van een zonnescherm tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 2.154,–. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 20 mei 2010.   Standpunt van de consument   […]

Lees verder

Kierafstand aan de zijkanten van de screens (zonwering) valt binnen de norm.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in of omstreeks juni 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en installeren van zaken als omschreven in de offerte d.d. 20 juni 2009. De levering en de overeengekomen werkzaamheden vonden plaats op of omstreeks 17 augustus 2009. De consument heeft […]

Lees verder

Ondernemer had als deskundige moeten onderkennen dat er een kier zou ontstaan tussen beide lamelsystemen. Herstel door ondernemer en anders ontbinding van de overeenkomst

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 mei 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van raamlamellen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 628,–. De levering vond plaats op of omstreeks 28 mei 2010.   De consument heeft op 25 november 2010 de […]

Lees verder

Bak van rolluik niet goed afgekit waardoor vochtproblemen zijn ontstaan. IJsvorming en schimmelvorming aan achterzijde van rolluik

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in of omstreeks mei 2009 tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en plaatsen van rolluiken tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 3.850,– inclusief BTW. De overeenkomst is uitgevoerd op 4 mei 2009.   Standpunt van de consument […]

Lees verder