Uitvoering overeenkomst

Ondernemer moet betaalde maar niet genoten vakantie-uren terugbetalen aan consument

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft onder het oude contract opgebouwde, betaalde maar niet genoten vakantie-uren. Tussen partijen is overeengekomen dat de consument voor zijn zoon negen weken vakantie zou afnemen. Deze dagen/uren werden van tevoren aangevraagd en betaald, maar regelmatig niet toegekend, vanwege gebrek aan opvangcapaciteit. De consument heeft over inmiddels een […]

Lees verder

Ondernemer dient schade aan gevelstenen te herstellen. Metselwerk niet van te voren geïnspecteerd.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over het vernieuwen van dakbedekking, waarbij gevelstenen beschadigd zijn en los zijn gekomen. De ondernemer heeft aansprakelijkheid afgewezen, omdat volgens hem onduidelijk is wat de oorzaak van de beschadiging aan de gevelstenen en het voegwerk is geweest. De oorzaak van de schade ligt volgens de deskundige in […]

Lees verder

Oorzaak verfschade niet vast te stellen en daarom geen bewijs gebrekkig werk door ondernemer

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een overeenkomst van 31 januari 2018 voor buitenschilderwerk met als meerwerk het vervangen van plaatwerk en het schilderen daarvan. De consument stelt dat hij in 2020 bij de ondernemer melding heeft gemaakt van verfblaren aan het schilderwerk van het vervangen plaatwerk. De ondernemer is hier nooit op […]

Lees verder

Partijen hadden duidelijker naar elkaar moeten zijn over te verhuizen spullen en voorbehoud schatting volume.

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft van de ondernemer een factuur ontvangen van de verhuizing die behoorlijk afwijkt van de geaccordeerde offerte. De ondernemer stelt dat veel meer meubels en spullen zijn mee verhuisd dan overeengekomen. De ondernemer geeft aan dat in de offerte de verhuisprijs is gebaseerd op een aanneemsom. Montage en […]

Lees verder

Ondernemer voert bindend advies niet uit. Onbetaalde deel rekening hoeft consument niet te betalen.

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een bindend advies dat volgens de consument niet is nagekomen door de ondernemer. De ondernemer heeft geen werkzaamheden uitgevoerd. De consument heeft eerst beroep gedaan op de nakomingsgarantieregeling. Dit is een regeling voor het geval de ondernemer de uitspraak niet nakomt, waarbij de brancheorganisatie (waar de […]

Lees verder

Melding peuterjuf bij Veilig Thuis te vroeg gedaan.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de melding bij Veilig Thuis. Naar de mening van de consument heeft de peuterjuf een melding gedaan bij Veilig Thuis aangaande de dochter van de consument en heeft daarbij niet professioneel gehandeld. De consument verlangt een rectificatie van de melding aan Veilig Thuis. De peuterjuf heeft bij […]

Lees verder

Uurtarief ondernemer hoger dan maximale vergoeding uurtarief door overheid in Coronatijd. Nu ondernemer geen prestatie heeft geleverd, kan hij geen aanspraak maken op prestatie van consument tot betaling van vergoeding boven het maximale uurtarief voor kinderopvangtoeslag.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vergoeding van het verschil tussen het uurtarief van de ondernemer en het maximale uurtarief vergoed door de Belastingdienst (kinderopvangtoeslag) gedurende de tweede en derde periode van sluiting van de kinderopvanglocatie van de ondernemer wegens de Coronamaatregelen. De ondernemer heeft het bedrag boven het maximumuurtarief tijdens de […]

Lees verder

Recht op terugbetaling van niet gebruikte strippenkaarturen gezien de feitelijke omstandigheden

Waar gaat de uitspraak over? De klacht van consument gaat over het beleid dat ondernemer hanteert bij een BSO-contract waarbij een ‘Strippenkaart’ wordt afgenomen. Deze kaart geeft recht op in te zetten uren waarvan de kosten zijn opgenomen in het maandtarief. Het was echter volgens de consument zelden mogelijk om deze strippenkaart in te zetten […]

Lees verder

Ondernemer heeft consument niet juist geinformeerd over de mogelijkheden.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 september 2017 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en monteren van een (terras) overkapping tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 2.582,– De overeenkomst is uitgevoerd op 14 september 2017. Standpunt van […]

Lees verder