Niet-Ontvankelijkheidverklaring

  • Home >>
  • Niet-Ontvankelijkheidverklaring

De consument klaagt over een niet volledig geleverd pakketreis

Waar gaat de uitspraak over? In deze uitspraak wordt gekeken of de consument in zijn klacht tegen de ondernemer ontvankelijk is. De consument wil de ondernemer aansprakelijk stellen voor alle extra kosten die de consument heeft gemaakt. Wegens onvoorziene medische redenen kon de consument gedurende 4 dagen van het programma niet deelnemen aan het reisgedeelte […]

Lees verder
  • 28 oktober 2024
  • Reizen

Is de consument ontvankelijk in zijn klacht over een kurkgietvloer?

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft een geschil over een overeenkomst tot het leveren van een kurkgietvloer. De ondernemer stelt dat de consument niet-ontvankelijk moet worden verklaard in deze zaak, omdat hij de klacht te laat aan de ondernemer zelf dan wel aan de commissie heeft voorgelegd. Zo volgt uit de algemene voorwaarden […]

Lees verder
  • 25 oktober 2024
  • Afbouw

De termijn voor het indienen van een klacht is al drie jaar verstreken

Waar gaat de uitspraak over? Deze uitspraak betreft de vraag of de consument ontvankelijk is in de klacht jegens de ondernemer in een geschil betreffende een energieleveringsovereenkomst. De klacht richting de ondernemer is voor het eerst in 2020 bij de ondernemer ingediend. Volgens het reglement van de commissie moet de klacht binnen 12 maanden nadat […]

Lees verder

De zaak gaat het maximale financiële belang te boven

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een koopovereenkomst van een sloep. De consument wenst deze te ontbinden. Dit is het gevolg van herhaalde problemen met de buiskap die niet verholpen konden worden. Hierdoor is varen vrijwel onmogelijk. Volgens de ondernemer staat de relatief kleine reparatie niet in verhouding tot het ontbinden van […]

Lees verder

Klager niet-ontvankelijk door het te laat indienen van haar klacht bij de commissie

Waar gaat de uitspraak over?  De uitspraak gaat over een overeenkomst tussen beklaagde en klager betreffende de verkoop van een woning. Klager stelt zich op het standpunt dat beklaagde zijn zorgplicht als makelaar heeft geschonden. Dit heeft geleid tot een geschil tussen koper en verkoper van de woning. De beklaagde doet een beroep op niet-ontvankelijkheid […]

Lees verder