niet-ontvankelijkverklaring

Klacht niet tijdig ingediend bij commissie

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een factuur gekregen in het kader van afgenomen stroom voor een hennepkwekerij. Deze factuur is gelijk betaald. De consument geeft nu aan dat deze factuur te hoog is. De ondernemer voert aan dat de commissie niet bevoegd is om de zaak te behandelen, aangezien de consument de […]

Lees verder

Klacht te laat ingediend

Waar gaat de uitspraak over?  De klager stelt de ondernemer ervoor aansprakelijk dat hij te lang heeft gewacht met het leveren van energie na de aanvraag van de aansluiting. De ondernemer voert aan dat de klager niet-ontvankelijk verklaard moet worden in haar klacht, aangezien de klacht later dan 12 maanden na de datum waarop de […]

Lees verder

Niet klagers, maar bewindvoerder bevoegd om geschil in te dienen

Waar gaat de uitspraak over? De klagers zijn geen wettelijk vertegenwoordiger van de cliënt, omdat de cliënt onder bewind is gesteld. Na een tussenadvies heeft de commissie de klagers in de gelegenheid gesteld een akkoordverklaring van de bewindvoerder aan te leveren voor de procedure. De commissie heeft deze akkoordverklaring niet ontvangen. De klagers zijn daarom […]

Lees verder

Cliënt niet-ontvankelijk: klacht betreft factuur

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt over de DBC op een ontvangen declaratie. De zorgaanbieder is van mening op juiste wijze gedeclareerd te hebben. Naar het oordeel van de commissie is de cliënt niet-ontvankelijk, omdat het een geschil betreft over een factuur en er verder geen inhoudelijke klacht aan ten grondslag ligt. De […]

Lees verder

Cliënte niet-ontvankelijk: heeft niet eerder over deze klachtonderdelen geklaagd bij zorgaanbieder

Waar gaat de uitspraak  over? De cliënt is van mening dat er een onveilig leefklimaat heerst bij de zorgaanbieder en dat er sprake is van misstanden en structurele onderbezetting. De zorgaanbieder stelt dat de cliënt niet-ontvankelijk is in haar klacht, omdat zij deze klacht niet eerst bij de zorgaanbieder zelf heeft ingediend. De commissie stelt […]

Lees verder

Klaagster niet-ontvankelijk: klachten zien op beleidsbeslissingen zorgaanbieder

Waar gaat de uitspraak over? De klachten van de klaagster betreffen de gedragingen van het bestuur van de zorgaanbieder en de rol van de cliëntenraad. Naar het oordeel van de commissie is de klaagster niet-ontvankelijk in haar klacht, omdat haar klachten zien op beleidsbeslissingen van de zorgaanbieder en niet op de zorgverlening jegens een cliënt. […]

Lees verder

Consument heeft niet bewezen dat klacht bij ondernemer kenbaar is gemaakt

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer beroept zich op niet-ontvankelijkheid van de consument in zijn klacht, aangezien de consument neit kan bewijzen dat hij de klacht eerst schriftelijk kenbaar is gemaakt. De commissie onderschrijft dit. De consument is niet-ontvankelijk. De uitspraak Onderwerp van het geschil De vraag of per 1 april 2022 een overeenkomst […]

Lees verder

Vervoersovereenkomst met luchtvaartmaatschappij

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de annulering van een vlucht, waardoor hij schade heeft geleden. De commissie stelt vast dat de consument een overeenkomst heeft gesloten met de luchtvaartmaatschappij, die niet is aangesloten bij de ANVR. De consument kan daardoor niet worden ontvangen in zijn klacht. De uitspraak Onderwerp van het […]

Lees verder
  • 7 december 2022
  • Reizen
1 2 3 10