niet-ontvankelijk

Client klaagt te laat over dubbele ooglidcorrectie; commissie kan klacht niet behandelen

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft bij de zorgaanbieder twee ooglidcorrecties ondergaan. Volgens de cliënt heeft de zorgaanbieder medisch verwijtbaar gehandeld, waardoor de cliënt blijvende mentale en fysieke schade heeft opgelopen. De zorgaanbieder is van mening dat de cliënt niet-ontvankelijk is in haar klacht, omdat ze het geschil te laat heeft ingediend bij […]

Lees verder

Commissie heeft al eerder uitspraak gedaan in geschil; cliënt niet ontvankelijk in klacht

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster verwijt de zorgaanbieder een gebrekkige zorgverlening die tot haar moeders overlijden heeft geleid. De commissie verklaart klaagster niet ontvankelijk in haar klacht. Klaagster heeft haar klacht eerder aan de commissie voorgelegd. In die procedure, waarin klaagster door een juridisch adviseur werd ondersteund, heeft de commissie op 22 augustus 2023 […]

Lees verder

Cliënt heeft de interne klachtenprocedure niet gevolgd

Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) verklaart de cliënt niet-ontvankelijk in zijn klacht op grond van artikel 6 lid 1 sub b van het reglement van de commissie. De cliënt heeft namelijk niet aangetoond dat hij de interne klachtenprocedure van het ziekenhuis heeft gevolgd. De uitspraak in het […]

Lees verder

Klaagster heeft geen geldige reden om klacht buiten termijn in te dienen

Waar gaat de uitspraak over? De ouders van klaagster waren woonachtig bij de zorgaanbieder. Het geschil ziet op het handelen van de zorgaanbieder en vooral op de wijze waarop klaagster is uitgesloten van informatie over haar ouders. De zorgaanbieder doet een beroep op niet-ontvankelijkheid, omdat klaagster niet tijdig haar klacht bij de commissie heeft ingediend. […]

Lees verder

Klacht grotendeels opgelost; cliënt niet ontvankelijk

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt is niet tevreden met haar rolstoel, die niet goed op haar situatie is aangepast. Ook is het klachttraject bij de zorgaanbieder niet goed verlopen. De cliënt heeft van de zorgaanbieder een nieuwe rolstoel toegezegd gekregen en heeft een schadevergoeding ontvangen. Ook heeft de zorgaanbieder excuses aangeboden en verbetermaatregelen […]

Lees verder

Klacht gaat niet over zorgverlening; klaagster niet ontvankelijk verklaard

Waar gaat de uitspraak over? De commissie verklaart client niet-ontvankelijk in haar klacht over de ontzegging door de zorgaanbieder van de toegang tot haar moeder, nu de klacht niet ziet op gedragingen van de zorgaanbieder jegens de moeder van cliënt. De uitspraak In het geschil tussen mevrouw [naam], wonende te [plaatsnaam] (hierna te noemen: de […]

Lees verder
1 2 3 18