niet-ontvankelijk

Klaagster niet-ontvankelijk in klacht, omdat zij geen nabestaande of vertegenwoordiger van cliënt is

Waar gaat de uitspraak over De klaagster was een vriendin/eerste contactpersoon van de inmiddels overleden cliënt. Zij heeft een klacht over de zorgaanbieder bij de commissie ingediend. De cliënt heeft in een woonzorgcentrum van de zorgaanbieder gewoond. Volgens de klaagster is het doel van de klacht de zorg binnen de instelling van de zorgaanbieder te […]

Lees verder

Klaagster niet-ontvankelijk, omdat zij niet heeft geklaagd bij klachtencommissie van zorgaanbieder

Waar gaat de uitspraak over De klaagster heeft via de verzekeringsmaatschappij een rekening ontvangen over een consult met de neuroloog van de zorgaanbieder. Zij heeft de neuroloog alleen gesproken over het maken van een afspraak om de MRI-scan te bespreken. Zij vindt de rekening onterecht en overbodig. De zorgaanbieder vindt dat de klaagster niet-ontvankelijk verklaard […]

Lees verder

Klager niet-ontvankelijk in klacht, omdat aanvraag vervoersvoorziening niet onder werkterrein van commissie valt

Waar gaat de uitspraak over De klager heeft een vervoersvoorziening aangevraagd bij de verweerder. De klager klaagt over het uitblijven van een beslissing op de aanvraag. Volgens de verweerder kan de commissie de klacht niet inhoudelijk beoordelen, omdat deze niet onder het werkterrein van de commissie valt. De commissie geeft aan dat in het regelement […]

Lees verder
  • 23 juli 2021
  • UWV

Intrekken klacht bij zorgaanbieder zorgt voor niet-ontvankelijkheid

Waar gaat de uitspraak over Volgens de cliënte heeft de zorgaanbieder een onjuiste diagnose gesteld. De commissie oordeelt dat er niet wordt toegekomen aan een inhoudelijke behandeling, omdat de cliënte haar klacht heeft ingetrokken bij de zorgaanbieder. De cliënte heeft de klachtenprocedure van GGZ-klachtencommissie niet helemaal doorlopen, omdat zij geen vertrouwen had in de GGZ-klachtencommissie. […]

Lees verder

Cliënte niet-ontvankelijk in klacht over onzorgvuldige zorgverlening

Waar gaat de uitspraak over De cliënte klaagt dat de zorgaanbieder op twee locaties geen veilige, doelmatige, doeltreffende en tijdige zorg heeft verleend. Ook was de communicatie slecht. De zorgaanbieder vindt dat de cliënte niet-ontvankelijk is in haar klacht, omdat de cliënte het geschil niet op tijd bij de commissie heeft ingediend. De commissie heeft […]

Lees verder

Geen sprake van behandelingsovereenkomst, cliënte niet-ontvankelijk in klacht

Waar gaat de uitspraak over De commissie is bevoegd een aanhangig gemaakt geschil te behandelen, als partijen zijn overeengekomen zich aan het bindend advies van de commissie te onderwerpen. Aan de cliënte is voorafgaand aan het intakegesprek met de zorgaanbieder uitgelegd dat niet gesproken zou worden over de mogelijkheid van euthanasie. Toch heeft de cliënte […]

Lees verder