Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 1-10 van de 143 uitspraken
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Wijze van klachtafhandeling
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
199347/202975
Waar gaat de uitspraak over? Tijdens een reis strandde de consument in Amersfoort, vanwege een storing. De consument klaagt erover dat de ondernemer niet, althans niet tijdig, op zijn compensatieverzoek heeft gereageerd. De ondernemer erkent dat de consument recht heeft op terugbetaling van het treinkaartje. Toch is de klacht gegrond. De ondernemer heeft namelijk pas […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Vertraging / Wijze van klachtafhandeling
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
191106/201487
Waar gaat de uitspraak over? De consument ondervond vertraging tijdens zijn reis naar Oostenrijk. De consument klaagt erover dat de behandeling van het compensatieverzoek te lang duurt. De verzoeken tot compensatie zijn correct afgehandeld op het moment van beslissen. De klacht is gegrond, omdat de consument pas na de eerste indiening van de klacht is […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Informatie
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
194224/198225
Waar gaat de uitspraak over? Door treinuitval kon de consument niet naar zijn werk reizen. De consument verlangt de dagwaarde van zijn reisproduct. Verder verwijst de consument naar een eerdere uitspraak van de commissie. De ondernemer voert uitgebreid verweer en doet een beroep op de vigerende algemene voorwaarden. De commissie wijst erop dat de uitval […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Kosten / Schade
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
198558/201323
Waar gaat de uitspraak over? De consument huurde een fiets van de ondernemer. De fiets is na de huurperiode gestolen. De ondernemer heeft de consument een boete opgelegd; de consument verlangt terugbetaling daarvan. De commissie geeft aan dat een beslissing van de commissie door de opstelling van de ondernemer overbodig is geworden. Echter, omdat de […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Algemene voorwaarden
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
198887/201490
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een klacht ingediend tegen de ondernemer over de wijze waarop de ondernemer is omgegaan met de haar abonnementsaanvraag. De ondernemer heeft de aanvraag geweigerd, omdat een geraadpleegd kredietbureau negatief adviseerde. De commissie is van oordeel dat de ondernemer de aanvraag conform de geldende algemene voorwaarden heeft afgewezen. […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: bejegening
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegerond
Referentiecode:
180816/188595
Waar gaat de uitspraak over? Het betreft een bindend advies na een eerder gegeven voorbeslissing. In de voorbeslissing is tot gedeeltelijke niet-ontvankelijkheid beslist. In deze uitspraak volgt de inhoudelijke beoordeling van het gedeelte waarover de consument ontvangen kan worden. De consument meent agressief bejegend te zijn door een conducteur. De commissie beschrijft en behandelt de […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Schade
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
171823/194889
Waar gaat de uitspraak over? De consument wilde van Schiphol naar Rotterdam reizen. Door een storm (code rood) was het openbaar vervoer echter niet beschikbaar, waardoor de consument kosten heeft moeten maken. De consument verlangt vergoeding van deze kosten. De commissie is van oordeel dat de ondernemer niet aansprakelijk is voor schade als gevolg van […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Klachtafhandeling
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
197043/200634
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de wijze waarop de ondernemer de dienstregeling uitvoert. Meer specifiek betreft het rituitval en te weinig zitplaatsen. Verder is de consument van mening dat er niet tijdig wordt gereageerd op zijn klachten. De ondernemer heeft niet op alle klachtpunten gemotiveerd verweer gevoerd. De klacht van de […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Schade
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
186552/190693
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een reisabonnement bij de ondernemer. De consument klaagt erover dat het volle tarief wordt gerekend als hij in een ander tijdblok overstapt naar een andere vervoerder. De ondernemer schrijft dat dit een technische fout in het systeem betreft en dat deze fout binnenkort opgelost wordt. Inmiddels is […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Schade / Vertraging
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
188421/193632
Waar gaat de uitspraak over? De consument reisde met de trein naar het vliegveld voor een vlucht. Tijdens de reis kwam de trein stil te staan. De consument mocht de trein vanwege veiligheidsoverwegingen niet verlaten, waardoor zij haar vlucht heeft gemist. De ondernemer heeft het treinkaartje vergoedt. De ondernemer heeft een beroep gedaan op de […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.