Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 1-10 van de 10 uitspraken
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Overeenkomst / Tekortkoming in de nakoming
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
341859/441751
Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een overeenkomst tussen een consument en een ondernemer betreffende de verlenging van een abonnement. De consument heeft zijn contract verlengd bij de ondernemer. Het contract was al eerder verlengd onder dezelfde voorwaarden. Na de laatste verlenging bleek de internetsnelheid lager dan voorheen. De ondernemer is van […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Totstandkoming overeenkomst
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
119180
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft opzegging van de tussen partijen gesloten overeenkomst inzake een combinatiepakket van televisie, internet en telefoon. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 723,17 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: -
Jaartal: -
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
-
Pas als een consument de goederen heeft ontvangen kan hij beoordelen of ze aan zijn verwachtingen voldoen. Dat houdt volgens de commissie in dat ook pas dan de bedenktijd van 14 dagen ingaat en niet, zoals de ondernemer stelt, op het moment dat de overeenkomst wordt gesloten. Voor een internetverbinding krijgt de consument de benodigde […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Totstandkoming overeenkomst
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
113711
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft beëindiging van een tussen partijen gesloten overeenkomst en restitutie van in elk geval een deel van het betaalde. Een bedrag van € 75,– heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. In december 2016 heb […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
106275
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het aangaan van een overeenkomst. De consument heeft de klacht tijdig aan de ondernemer voorgelegd. Standpunt van de consument De consument is 30 maart 2016 een telecommunicatie-overeenkomst aangegaan met de ondernemer via een tussenpersoon; later bleek haar dat zij minder snelheid kreeg voor een hogere prijs dan […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
105820
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een glasvezel aansluiting. De consument heeft op 27 augustus 2016 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 76,76 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Algemene voorwaarden
Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
104471
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft beëindiging abonnement en bedenktijd. De consument heeft in juni 2016 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Op 2 juni 2016 heb ik een tweejarig abonnement of de ondernemer afgesloten. Op 23 juni 2016 kreeg […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging
Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
100783
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft verkoop buiten een verkoopruimte (voorheen: colportage). De consument heeft in december 2015 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Op 18 december 2015 is bij de consument aan huis met de ondernemer een overeenkomst gesloten […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
93317
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een mobiele telefoonaansluiting. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 651,– heeft de con-sument bij de commissie gedeponeerd. De consument heeft op 8 februari 2015 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
50140
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een vaste telefoonaansluiting. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 6,88 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De ondernemer stelt ten onrechte dat […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.