Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 1-10 van de 10 uitspraken

Verlenging van een contract onder gewijzigde voorwaarden mag niet zonder waarschuwing

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Overeenkomst / Tekortkoming in de nakoming    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 341859/441751

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een overeenkomst tussen een consument en een ondernemer betreffende de verlenging van een abonnement. De consument heeft zijn contract verlengd bij de ondernemer. Het contract was al eerder verlengd onder dezelfde voorwaarden. Na de laatste verlenging bleek de internetsnelheid lager dan voorheen. De ondernemer is van […]

Bedenktermijn van 14 dagen gaat pas lopen nadat de consument daadwerkelijk van de dienst(en) van de ondernemer gebruik heeft kunnen maken.

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Totstandkoming overeenkomst    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 119180

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft opzegging van de tussen partijen gesloten overeenkomst inzake een combinatiepakket van televisie, internet en telefoon. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 723,17 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in […]

Bedenktijd gaat na ontvangst goederen in

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: -    Jaartal: -
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: -

Pas als een consument de goederen heeft ontvangen kan hij beoordelen of ze aan zijn verwachtingen voldoen. Dat houdt volgens de commissie in dat ook pas dan de bedenktijd van 14 dagen ingaat en niet, zoals de ondernemer stelt, op het moment dat de overeenkomst wordt gesloten. Voor een internetverbinding krijgt de consument de benodigde […]

Bedenktermijn bij koop op afstand gaat pas in nadat de hardware door de consument is ontvangen.

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Totstandkoming overeenkomst    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 113711

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft beëindiging van een tussen partijen gesloten overeenkomst en restitutie van in elk geval een deel van het betaalde. Een bedrag van € 75,– heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. In december 2016 heb […]

Bedenktermijn van 14 dagen voor herroeping gaat pas in als de consument beschikt over de door de ondernemer van de dienst in bruikleen te geven hardware.

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 106275

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het aangaan van een overeenkomst.   De consument heeft de klacht tijdig aan de ondernemer voorgelegd. Standpunt van de consument De consument is 30 maart 2016 een telecommunicatie-overeenkomst aangegaan met de ondernemer via een tussenpersoon; later bleek haar dat zij minder snelheid kreeg voor een hogere prijs dan […]

Bedenktermijn gaat in deze zaak pas in nadat de consument daadwerkelijk van de diensten van de ondernemer gebruikt heeft kunnen maken. Consument heeft dan ook binnen de bedenktermijn van 14 dagen de overeenkomst ontbonden.

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 105820

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een glasvezel aansluiting. De consument heeft op 27 augustus 2016 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 76,76 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt […]

Bedenktermijn gaat lopen nadat daadwerkelijk van de dienst gebruik kan worden gemaakt, dus nadat de hardware is ontvangen.

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Algemene voorwaarden    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 104471

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft beëindiging abonnement en bedenktijd. De consument heeft in juni 2016 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Op 2 juni 2016 heb ik een tweejarig abonnement of de ondernemer afgesloten. Op 23 juni 2016 kreeg […]

opzegging bij verkoop buiten een verkoopruimte (voorheen: colportage)

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 100783

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft verkoop buiten een verkoopruimte (voorheen: colportage). De consument heeft in december 2015 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Op 18 december 2015 is bij de consument aan huis met de ondernemer een overeenkomst gesloten […]

Respijttermijn: bedenktijd gaat lopen op het moment dat de ondernemer richting de consument gevolg geeft aan de order, in dit geval door een welkomsbrief

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 93317

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een mobiele telefoonaansluiting. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 651,– heeft de con-sument bij de commissie gedeponeerd. De consument heeft op 8 februari 2015 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt […]

Geen welkomstbrief bij aangaan overeenkomst, langere bedenktijd

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 50140

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een vaste telefoonaansluiting.   De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 6,88 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De ondernemer stelt ten onrechte dat […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.