Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 151-160 van de 167 uitspraken

Meerdere treinstakingen; geen recht op vergoeding voor vervangende vervoerskosten.

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Staking    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPV02-0001

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een declaratie voor vervangende vervoerskosten in verband met meerdere treinstakingen.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Dit komt er op neer dat hij van mening is dat niet alleen hem moet worden vergoed een evenredig deel van […]

Aanbieden van vouchers bij een staking; consument geen profijt van vouchers

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Staking    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPV09-0018

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het aanbieden van vouchers bij een staking.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Er was geen busvervoer voor de leerplichtige dochter van de consument in verband met de staking. Er zijn veel reiskosten voor brengen en halen […]

Staking in busvervoer; ondernemer dient vergoeding te betalen voor de periode dat consument het abonnement niet kon gebruiken

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Staking    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPV09-0085

Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Er dient een vergoeding althans tegemoetkoming in de schade te worden gegeven in verband met de stakingen in het streekbusvervoer in mei en juni 2008. De vrij-reizenkaarten/vouchers zijn van geen waarde.   De consument verlangt schadevergoeding.   Standpunt van de ondernemer […]

Mislukte boeking treinreis door programmeerfout; consument recht op vergoeding

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 47385

Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De na te beschrijven gang van zaken rond het boeken van een treinreis door middel van internet brengt een aanbod van de zijde van [de ondernemer] mede, dat na aanvaarding moet gelden als een contract. De consument verlangt terugbetaling van […]

De eigen schuld van de reiziger kan de aansprakelijkheid van de vervoerder echter geheel of gedeeltelijk opheffen; geen vergoeding

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 60791

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de weigering tot het vergoeden van schade.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Op 17 juni 2011 reed de consument met zijn echtgenote in de bus van lijn 300 vanaf het station Haarlem. Hij had onder meer een koffer en […]

Uit de rails nemen van de ICE treinen in Nederland bij ondernemer bekend; niet gecommuniceerd aan consument; klacht gegrond en schadevergoeding.

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 57412

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de 1e klas treinreis van drie personen van Amsterdam naar Düsseldorf op 29 december 2010 ad € 160,–.   De consument heeft op 30 december 2010 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Ik heb speciaal deze […]

Routewijziging/omleiding was onvoldoende bekend bij ondernemer; in dit geval niet aan ondernemer te verwijten

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 56227

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de wijze waarop de consument is geïnformeerd over een routewijziging/omleiding.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument nam op 21 februari 2011 bus 137 van Drunen naar Tilburg, althans was de consument dat van plan. Hij begaf zich naar de […]

Reizigers moeten behoorlijk over routewijzigingen worden geïnformeerd; klacht gegrond; geen schadevergoeding.

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 49787

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de wijze waarop de consument is geïnformeerd over een routewijziging/omleiding.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument nam op 14 september 2010 bus 136 van halte Horst te Kaatsheuvel naar halte Kerkstraat te Loon op Zand. De bus stopte […]

Uittrappen van sigaret op de vloer van de coupe; door ondernemer ten onrechte schade in rekening gebracht.

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Criminaliteit    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPV03-0069

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de vraag of de ondernemer terecht aan de consument een bedrag van € 250,– te vermeerderen met € 4,50 administratiekosten in rekening heeft gebracht ter zake van vergoeding van schade.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Dit komt erop […]

Geen rekening gehouden dat sprake is van evenwichtsstoornissen bij consument; alsnog verstrekken begeleiderskaart

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Begeleiderskaart    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 42306

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het niet toekennen van een OV begeleiderskaart.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Ten onrechte is het verzoek om een OV Begeleiderskaart te verstrekken geweigerd. De verstrekte medische gegevens zijn niet goed verwerkt en de aanvraag is […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.