Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 161-170 van de 168 uitspraken

Reizigers moeten behoorlijk over routewijzigingen worden geïnformeerd; klacht gegrond; geen schadevergoeding.

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 49787

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de wijze waarop de consument is geïnformeerd over een routewijziging/omleiding.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument nam op 14 september 2010 bus 136 van halte Horst te Kaatsheuvel naar halte Kerkstraat te Loon op Zand. De bus stopte […]

Routewijziging/omleiding was onvoldoende bekend bij ondernemer; in dit geval niet aan ondernemer te verwijten

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 56227

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de wijze waarop de consument is geïnformeerd over een routewijziging/omleiding.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument nam op 21 februari 2011 bus 137 van Drunen naar Tilburg, althans was de consument dat van plan. Hij begaf zich naar de […]

Uit de rails nemen van de ICE treinen in Nederland bij ondernemer bekend; niet gecommuniceerd aan consument; klacht gegrond en schadevergoeding.

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 57412

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de 1e klas treinreis van drie personen van Amsterdam naar Düsseldorf op 29 december 2010 ad € 160,–.   De consument heeft op 30 december 2010 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Ik heb speciaal deze […]

De eigen schuld van de reiziger kan de aansprakelijkheid van de vervoerder echter geheel of gedeeltelijk opheffen; geen vergoeding

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 60791

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de weigering tot het vergoeden van schade.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Op 17 juni 2011 reed de consument met zijn echtgenote in de bus van lijn 300 vanaf het station Haarlem. Hij had onder meer een koffer en […]

Mislukte boeking treinreis door programmeerfout; consument recht op vergoeding

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 47385

Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De na te beschrijven gang van zaken rond het boeken van een treinreis door middel van internet brengt een aanbod van de zijde van [de ondernemer] mede, dat na aanvaarding moet gelden als een contract. De consument verlangt terugbetaling van […]

Missen van trein aansluiting voor risico van consument; geen vergoeding

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 57634

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de ontbrekende aansluiting van de trein Roosendaal-Goes op de trein Nijmegen-Roosendaal, als gevolg waarvan de consument de laatste trein naar Goes miste en was aangewezen op een overnachting in Roosendaal, alsmede de weigering van de ondernemer om de hotelkosten cum annexis te betalen.   Standpunt van de consument […]

Vertraging vanwege de stilstand van de trein als gevolg van wisselbevriezing; beide partijen verwijtbaar

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Vertraging    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 40594

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de treinreis van Amsterdam-Lelylaan naar Brussel op 20 december 2009 met vertrektijd 8.51 uur.   De consument heeft op 30 december 2009 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Wij, mijn partner en ik, zijn op 20 december 2009 […]

Digitaal vervoersbewijs is niet volgens bestaand vervoerssysteem van ondernemer; papieren vervoersbewijs verplicht.

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Vervoerbewijs    Jaartal: 2011
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 57493

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de Fyra treinreis van Rotterdam naar Amsterdam op 7 februari 2011.   De consument heeft op 7 februari 2011 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   De consument heeft een bedrag van € 61,10 bij de commissie gedeponeerd.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.