Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 21-30 van de 167 uitspraken

Ondernemer heeft vrijheid en ruimte om eigen productenmix te bepalen

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Kosten / Overeenkomst    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 202377/208041

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een vervoersovereenkomst tussen consument en ondernemer. Ondernemer heeft een abonnement soort gewijzigd en nu betaalt consument een hoger tarief voor een ander soort abonnement. Consument beweert dat ondernemer heeft toegezegd een passend alternatief aan te bieden. De commissie oordeelt dat ondernemer het recht heeft om […]

Ondernemer hoefde taxikosten van gestrande reiziger niet te vergoeden

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Kosten    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 197368/206012

Waar gaat de uitspraak over? De consument is gedurende de treinreis gestrand in Eindhoven. Volgens de consument heeft een medewerker van de ondernemer hem aan een taxi naar huis geholpen. De consument verlangt terugbetaling van de gemaakte taxikosten. De ondernemer heeft het verzoek van de consument afgewezen, maar heeft vanwege coulance een deel van de […]

Administratieve fout bij tweede betalingsregeling

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Betaling / Schade    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 196854/206351

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een betalingsregeling getroffen met de ondernemer. De consument is het niet eens met de ingangsdatum van de getroffen regeling. De consument heeft met de ondernemer gebeld over een nieuwe betalingsregeling met een ingangsdatum die de consument beter bevalt. De consument kreeg echter een brief waaruit blijkt dat […]

Conducteur heeft onvoldoende zorgvuldig gehandeld bij opleggen boete

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Boete / Zorgvuldigheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 203399/206165

Waar gaat de uitspraak over? Tijdens een treinreis kreeg de consument een boete. De consument is van mening voldoende te hebben aangetoond dat hij was ingecheckt op het juiste traject. De consument verlangt dan ook dat de boete ongeldig wordt verklaard. De ondernemer heeft aangevoerd dat de consument verantwoordelijk is voor een OV-chipkaart die elektronisch […]

Reactie ondernemer duurde volgens consument te lang.

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Wijze van klachtafhandeling    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 199347/202975

Waar gaat de uitspraak over? Tijdens een reis strandde de consument in Amersfoort, vanwege een storing. De consument klaagt erover dat de ondernemer niet, althans niet tijdig, op zijn compensatieverzoek heeft gereageerd. De ondernemer erkent dat de consument recht heeft op terugbetaling van het treinkaartje. Toch is de klacht gegrond. De ondernemer heeft namelijk pas […]

Afhandelduur van compensatieverzoek te lang

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Vertraging / Wijze van klachtafhandeling    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 191106/201487

Waar gaat de uitspraak over? De consument ondervond vertraging tijdens zijn reis naar Oostenrijk. De consument klaagt erover dat de behandeling van het compensatieverzoek te lang duurt. De verzoeken tot compensatie zijn correct afgehandeld op het moment van beslissen. De klacht is gegrond, omdat de consument pas na de eerste indiening van de klacht is […]

Consument had abonnement, geen geld terug na treinuitval

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Informatie    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 194224/198225

Waar gaat de uitspraak over? Door treinuitval kon de consument niet naar zijn werk reizen. De consument verlangt de dagwaarde van zijn reisproduct. Verder verwijst de consument naar een eerdere uitspraak van de commissie. De ondernemer voert uitgebreid verweer en doet een beroep op de vigerende algemene voorwaarden. De commissie wijst erop dat de uitval […]

De door consument gehuurde fiets werd gestolen

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Kosten / Schade    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 198558/201323

Waar gaat de uitspraak over? De consument huurde een fiets van de ondernemer. De fiets is na de huurperiode gestolen. De ondernemer heeft de consument een boete opgelegd; de consument verlangt terugbetaling daarvan. De commissie geeft aan dat een beslissing van de commissie door de opstelling van de ondernemer overbodig is geworden. Echter, omdat de […]

Aanvraag abonnement terecht afgewezen

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Algemene voorwaarden    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 198887/201490

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een klacht ingediend tegen de ondernemer over de wijze waarop de ondernemer is omgegaan met de haar abonnementsaanvraag. De ondernemer heeft de aanvraag geweigerd, omdat een geraadpleegd kredietbureau negatief adviseerde. De commissie is van oordeel dat de ondernemer de aanvraag conform de geldende algemene voorwaarden heeft afgewezen. […]

Conducteur en instappende passagier botste tegen elkaar, klacht ongegrond

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: bejegening    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegerond   Referentiecode: 180816/188595

Waar gaat de uitspraak over? Het betreft een bindend advies na een eerder gegeven voorbeslissing. In de voorbeslissing is tot gedeeltelijke niet-ontvankelijkheid beslist. In deze uitspraak volgt de inhoudelijke beoordeling van het gedeelte waarover de consument ontvangen kan worden. De consument meent agressief bejegend te zijn door een conducteur. De commissie beschrijft en behandelt de […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.