Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 5921-5930 van de 6445 uitspraken
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: voorwaarden
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: niet-ontvankelijk
Referentiecode:
121687
Waar gaat de uitspraak over Cliënt heeft een klacht over de bejegening van zijn echtgenote, wanneer zij een servicemedewerker om een kop koffie vraagt. Naar aanleiding van dat incident vindt er een gesprek plaats met de dochter en schoondochter van de cliënt en later komt dit ook aan de orde tijdens een familiegesprek. Cliënt klaagt […]
Commissie: Energie
Categorie: Betaling
Jaartal: 2012
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
OPN-D02-0264
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de wens van de consument dat de ondernemer het voorschotbedrag van 2002 specificeert. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Ondanks herhaald verzoek wenst de ondernemer geen specificatie te geven van het maandelijks termijnbedrag in 2002 zoals zij dat wel deed […]
Commissie: Energie
Categorie: Overeenkomst
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
ENE05-2890
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de door de consument gewenste verwijdering van de gasaansluiting. De consument heeft de klacht in september 2005 voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument gebruikt in het hele (door haar gehuurde) huis geen gas meer. […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Telefoonnummer
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
ECD08-0532
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de werking van het netwerk. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument stelt dat hij op 29 mei 2008 een abonnement voor telefonie en internet bij de ondernemer heeft afgesloten. De ondernemer heeft hierbij toegezegd dat hij binnen […]
Commissie: Post
Categorie: Postzending - algemeen
Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
95131
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een via PostNL verzonden poststuk. De consument heeft op 26 februari 2015 de klacht voorgelegd aan PostNL. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Het pakket naar de geadresseerde in de Russische Federatie is beschadigd, ondanks voldoende verpakking en voorzorgen. De […]
Commissie: Post
Categorie: Postzending - algemeen
Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
96502
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een door de consument via PostNL verzonden poststuk. De consument heeft op 18 juni 2015 de klacht voorgelegd aan PostNL. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument heeft vier dozen ter post aangeboden voor zijn dochter in Turkije. Op […]
Commissie: Gehandicaptenzorg
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
170910/174350
Waar gaat de zaak over? Klaagster en autistische zoon (hierna: cliënt) wonen sinds 2016 in Nederland en verhuizen in 2018 van AZC Musselkanaal naar AZC Burgum. Ondanks van een sociaal medisch advies kreeg klaagster geen geschikte woonruimte voor cliënt. Na melding Veilig Thuis is cliënt overgeplaatst naar een instelling van zorgaanbieder. Klaagster stelt dat de […]
Commissie: Advocatuur
Categorie: Tekortkoming in de uitvoering opdracht
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
ADV09-0124
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kwaliteit van dienstverlening van de advocaat ter zake van haar bijstand aan de cliënte in een echtscheidingsprocedure en de door de cliënte gevorderde schadevergoeding. Standpunt van de cliënte Voor het standpunt van de cliënte verwijst de commissie naar de overgelegde stukken. In de kern komt […]
Commissie: Voertuigen
Categorie: Informatie
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
VOE09-0532
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 mei 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte [merk en type], tegen een door de consument te betalen prijs van € 17.000,–. De overeenkomst is op 22 mei 2009 uitgevoerd. De consument heeft in […]
Commissie: Kinderopvang
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
45930/60826
Waar gaat de uitspraak over De consument bracht haar kinderen voor de eerste keer naar een nieuwe opvanglocatie. Toen de consument vroeg of haar kinderen daar konden ontbijten, zoals op de vorige opvanglocatie ook kon, zei de vestigingsmanager, waar de kinderen bij waren, dat het brengen van kinderen naar een opvang zonder ontbijt kinderverwaarlozing is. […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.