Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 5921-5930 van de 7240 uitspraken
Commissie: Makelaardij
Categorie: Conformiteit
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
73991
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de vraag of de ondernemer tekort is geschoten in de nakoming van zijn verplichtingen, waardoor de consument schade heeft geleden. De consument heeft eind juni 2012 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als […]
Commissie: Groen
Categorie: (non)conformiteit / Schadevergoeding product/dienst
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
136338/161240
Waar gaat de uitspraak over? Partijen zijn het niet eens over de kwaliteit en montage van de geleverde schuttingdelen. De consument meent recht te hebben op kosteloze vervanging aangezien na een maand er zich al gebreken voordeden. De schade is ontstaan door ondeugdelijke montage van de schermen, door deze te monteren aan de composiet planken […]
Commissie: Reizen
Categorie: (non)conformiteit / bejegening
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
18159/27679
Waar gaat de uitspraak over De klager klaagt dat de vakantie naar Lesbos niet aan haar verwachtingen heeft voldaan, omdat zij niet beschikte over haar scootmobiel waar zij geheel van afhankelijk is. Volgens de reisorganisator paste de scootmobiel niet in het ruim van het vliegtuig en zou deze enkele dagen later komen. De klager heeft […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On)zorgvuldigheid
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
109020
In het geschil tussen Cliënt en Stichting Ziekenhuizen West-Friesland en Waterland (verder te noemen het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting […]
Commissie: Recreatie
Categorie: Huurovereenkomst m.b.t. vaste standplaatsen
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
108645
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit de huur van een standplaats. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. We hebben al ruim twee jaar last van de Poolse bewoners op het recreatieterrein. De ondernemer heeft eenzijdig het reglement aangepast. Zonder aankondiging mogen wij plotseling niet […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
95221/130477
Waar gaat de uitspraak over De cliënt is bij een val gewond geraakt aan zijn duim en is daarom naar de Spoedeisende Hulp (SEH) van de zorgaanbieder gegaan. Daar moest hij erg lang wachten en toen hij geholpen werd zijn er meerdere pogingen gedaan om de duim recht te zetten. Uiteindelijk kwam er een arts […]
Commissie: Recreatie
Categorie: Huurovereenkomst m.b.t. seizoenstandplaatsen
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
REC02-0216
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de beëindiging van een seizoenovereenkomst door de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument huurt sinds 1999 een toerstandplaats bij de ondernemer voor de duur van het seizoen. Het seizoen loopt van 1 april tot […]
Commissie: Recreatie
Categorie: Huurovereenkomst m.b.t. seizoenstandplaatsen
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
39743
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het niet aanbieden van een nieuwe seizoenplaats. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument verblijft al sinds 2002 naar zijn volle tevredenheid op de camping. De verstandhouding met de ondernemer is volgens de consument ook altijd […]
Commissie: Recreatie
Categorie: Huurovereenkomst m.b.t. vaste standplaatsen
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
REC08-0010
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de vraag of de consument aanspraak heeft op vergoeding bij het einde van de standplaatsovereenkomst. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument stelt dat de standplaatsovereenkomst door de ondernemer is opgezegd bij brief van 19 november 2007 tegen […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Misleiding
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
TEL09-0360
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een abonnement voor mobiele telefonie. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 201,02 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. De consument heeft op 25 november 2008 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.