Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 7051-7060 van de 8697 uitspraken
Commissie: Post
Categorie: Hoogte schadevergoeding / Vermissing pakket
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
237850/245856
Waar gaat de uitspraak over? In deze uitspraak gaat het om het niet leveren van een pakket door de ondernemer aan de consument. Volgens de consument moet de ondernemer een schadevergoeding betalen, nu het pakket ook aanvullend verzekerd was. De ondernemer stelt zich op het standpunt dat de claim verjaard is. Deze had binnen 12 […]
Commissie: Gehandicaptenzorg
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
19067/28066
Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft drie jaar lang een kamer bij de zorgaanbieder gehad, waar hij hinder heeft ondervonden van een aanhoudende muggenplaag. Deze klacht is aangebracht bij De Klachtenadviescommissie Cliënten, welke tot een gegrond verklaring is gekomen. De zorgaanbieder kent geen richtlijn om de hoogte van een schadevergoeding te bepalen, welke […]
Commissie: Zelfstandige Klinieken
Categorie: (On) zorgvuldigheid / Cosmetische ingrepen
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
190112/192422
Waar gaat de uitspraak over? De cliënt verwijt de zorgaanbieder dat een onderooglidcorrectie op onjuiste wijze en niet conform afspraak is uitgevoerd, waarna hij een hersteloperatie heeft moeten ondergaan. De zorgaanbieder ging ervanuit dat een schikking was bereikt, omdat de kosten van de ooglidcorrectie en de kosten van de hersteloperatie aan de cliënt zijn vergoed. Naar […]
Commissie: Energie
Categorie: Afsluiting
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
29626
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft schadevergoeding na onterechte afsluiting. De consument heeft op 21 april 2009 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De ondernemer heeft op het adres van consument een leveringscontract gesloten met […]
Commissie: Energie
Categorie: Switchprocedure
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
24373
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de beëindiging van de overeenkomst strekkende tot de levering van gas en elektriciteit. De consument heeft op 28 juli 2008 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Het contract met de ondernemer is beëindigd door […]
Commissie: Verhuizen
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
VER08-0035
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een verhuisovereenkomst, waarbij de ondernemer zich heeft verplicht een verhuizing uit te voeren. De verhuizing is uitgevoerd op 26 september 2007 naar een opslag en op 4 juli 2008 van de opslag naar een nieuw adres. Op het nieuwe adres heeft de consument schade geconstateerd aan diverse kasten en een […]
Commissie: Reizen
Categorie: Annulering / Schadevergoeding
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
236191/329319
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de annulering van een pakketreis. De consument heeft samen met haar vriendin een vakantie geboekt naar Griekenland en hiervoor een aanbetaling gedaan, maar kwam voor aanvang van de reis erachter dat haar partner ernstig ziek was. Zij heeft toen besloten de reis niet te maken en dat […]
Commissie: Zelfstandige Klinieken
Categorie: (On) zorgvuldigheid / Cosmetische ingrepen / Schade
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
187281/197048
Waar gaat de uitspraak over? De cliënte is niet tevreden met het resultaat van een kincorrectie en wenst daarom een schadevergoeding. Volgens de cliënte had de zorgaanbieder de ingreep vanwege meerdere factoren niet mogen adviseren. De zorgaanbieder is van mening dat de cliënte niet-ontvankelijk is en de klachten inhoudelijk ongegrond zijn. De commissie verklaart de […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
119893/131023
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een laserbehandeling voor definitief ontharen ondergaan. De ondernemer heeft tijdens de behandeling de tattoo van de consument niet afgedekt, hierdoor is er schade ontstaan aan de tattoo en de huid. De consument heeft de ondernemer een voorstel gedaan voor een herstelbehandeling, maar de ondernemer […]
Commissie: Doe-Het-Zelf
Categorie: Hoogte schadevergoeding
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies na Tussen Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
250221/256018
Waar gaat de uitspraak over? Deze uitspraak volgt op een tussenadvies waarna een deskundige is gevraagd de zaak nader te onderzoeken. De hoofdzaak gaat over het verwijderen badkamertegels. In zijn rapport heeft de deskundige de kosten geraamd voor het schadevrij verwijderen van deze tegels. Deze raming betrof onder andere schade aan de inventaris van bakmaker […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.