Vragen?


Vind hieronder uw antwoord

Wij krijgen regelmatig vragen. Die verzamelen wij. Hieronder treft u de meestgestelde vragen en de antwoorden hierop. Staat uw vraag er niet bij, stel deze gerust. We beantwoorden uw vragen graag. Dit kan telefonisch via 070-3105310 of via het contactformulier (deze link leidt naar de pagina met het contactformulier). 


Hoe kan ik digitale documenten inzien en toevoegen?
Alle documenten van een digitale zaak zijn voor partijen inzichtelijk. Wilt u deze documenten bekijken? Log in met uw gebruikersnaam ...
Wat is een digitale zitting?
Naast een zitting op locatie, kunt u de zitting ook digitaal bijwonen. U kunt dan vanuit huis, via uw computer ...
Wat is een verkorte procedure?
Bij de Geschillencommissies Water, Energie en Kinderopvang is het in sommige gevallen mogelijk een verkorte procedure te volgen. Dit betekent ...
Wat is marginale toetsing?
Marginale toetsing is het voorleggen van een uitspraak van De Geschillencommissie door één van de partijen aan de burgerlijke rechter ...
Wat betekent in depot storten voor een aanbieder?
Als de klant/cliënt de factuur waar de klacht over gaat, nog niet (helemaal) betaald heeft, vragen we de klant/cliënt dit ...
Kan ik in beroep gaan tegen de uitspraak?
Alleen bij de Geschillencommissies Garantiewoningen en Auteurscontractenrecht kunt u in beroep gaan tegen de uitspraak. Informatie over deze uitzonderingen vindt ...
Kan ik uitstel krijgen?
In onze berichten noemen we vaak termijnen waarin u moet reageren of handelen. In principe kan daarvan niet worden afgeweken ...
Wat is gegrond of ongegrond?
In de uitspraak kan staan dat een klacht gegrond is of ongegrond. Gegrond betekent dat de Commissie de indiener van ...
Wat is niet bevoegd en niet ontvankelijk?
Soms moet de Commissie eerst beslissen of zij de klacht wel kan behandelen. Bijvoorbeeld omdat de ondernemer of zorgaanbieder vindt ...
Wat doet een deskundige?
Voor de behandeling van de klacht is het nodig dat een deskundige de klacht verder onderzoekt. Een deskundige heeft technische ...

"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting

(tevredenheidsmonitor april 2019)