Vragen?


Vind hieronder uw antwoord

Wij krijgen regelmatig vragen. Die verzamelen wij. Hieronder treft u de meestgestelde vragen en de antwoorden hierop. Staat uw vraag er niet bij, stel deze gerust. We beantwoorden uw vragen graag. Dit kan telefonisch via 070-3105310 of via het contactformulier


Kan ik in beroep gaan tegen de uitspraak?
Alleen bij de Geschillencommissies Garantiewoningen en Auteurscontractenrecht kunt u in beroep gaan tegen de uitspraak. Informatie over deze uitzonderingen vindt ...
Verder Lezen
Kan ik uitstel krijgen?
In onze brieven aan u stellen we termijnen. In de procedure kunt u één maal uitstel krijgen van een termijn ...
Verder Lezen
Wat is gegrond of ongegrond?
In de uitspraak kan staan dat een klacht gegrond is of ongegrond. Gegrond betekent dat de Commissie de indiener van ...
Verder Lezen
Wat is niet bevoegd en niet ontvankelijk?
Soms moet de Commissie eerst beslissen of zij de klacht wel kan behandelen. Bijvoorbeeld omdat de ondernemer of zorgaanbieder vindt ...
Verder Lezen
Wat doet een deskundige?
Voor de behandeling van de klacht is het nodig dat een deskundige de klacht verder onderzoekt. Een deskundige heeft technische ...
Verder Lezen
Kan ik nog schikken?
Tijdens de procedure van het behandelen van de klacht is het altijd mogelijk om nog samen tot een oplossing te ...
Verder Lezen
Wat is de samenstelling van de Commissie?
De Commissie bestaat uit drie personen. De voorzitter, veelal een (oud)rechter die is gekozen door De Geschillencommissie. Eén van de ...
Verder Lezen
Wat betekent een bedrag in depot storten?
Als u een klacht heeft ingediend, en u heeft de rekening van de aanbieder waar uw klacht over gaat nog ...
Verder Lezen
Wat gebeurt er met het klachtengeld en depotbedrag bij een schikking?
Komt u er nog uit met de aanbieder (mogelijk) tijdens de behandeling van uw klacht (treft u een schikking), dat ...
Verder Lezen
Wat is nakomingsgarantie?
De aanbieder registreerde zich voor het behandelen van klachten door De Geschillencommissie. Dat betekent dat hij heeft afgesproken zich te ...
Verder Lezen

"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting

(tevredenheidsmonitor april 2019)