Vragen?


Vind hieronder uw antwoord

Wij krijgen regelmatig vragen. Die verzamelen wij. Hieronder treft u de meestgestelde vragen en de antwoorden hierop. Staat uw vraag er niet bij, stel deze gerust. We beantwoorden uw vragen graag. Dit kan telefonisch via 070-3105310 of via het contactformulier (deze link leidt naar de pagina met het contactformulier). 


Kan ik nog schikken?
Tijdens de procedure van het behandelen van de klacht is het altijd mogelijk om nog samen tot een oplossing te ...
Wat is de samenstelling van de Commissie?
De Commissie bestaat uit drie personen. De voorzitter, veelal een (oud)rechter die is gekozen door De Geschillencommissie. Eén van de ...
Wat betekent een bedrag in depot storten?
Als u een klacht heeft ingediend, en u heeft de rekening van de aanbieder waar uw klacht over gaat nog ...
Wat gebeurt er met het klachtengeld en depotbedrag bij een schikking?
Komt u er nog uit met de aanbieder (mogelijk) tijdens de behandeling van uw klacht (treft u een schikking), dat ...
Wat is nakomingsgarantie?
De aanbieder registreerde zich voor het behandelen van klachten door De Geschillencommissie. Dat betekent dat hij heeft afgesproken zich te ...
Wat is klachtengeld?
Wij rekenen kosten voor het behandelen van uw klacht, dat noemen wij klachtengeld. U ontvangt hiervoor van ons op het ...
Wat is een voorbeslissing?
Soms moet de commissie eerst een beslissing nemen of zij een klacht wel mogen behandelen. De commissie neemt dan een ...
Kan ik een regeling treffen over een depot (depotontheffing)
We hebben u gevraagd om de openstaande factuur van de aanbieder waar u klacht over gaat via een factuur aan ...
Kan De Geschillencommissie mij juridisch advies geven over de klacht?
 De Geschillencommissie is onafhankelijk en onpartijdig. Daarom kunnen wij u geen juridisch advies geven. De taak van De Geschillencommissie is ...
Is een geschillencommissie wel onafhankelijk en onpartijdig?
De geschillencommissies vinden onafhankelijkheid en onpartijdigheid heel belangrijk. Iedere klacht wordt onpartijdig behandeld door een onafhankelijke en deskundige commissie. Als ...
Aan het laden...

"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting

(tevredenheidsmonitor april 2019)