Vragen?


Vind hieronder uw antwoord

Wij krijgen regelmatig vragen. Die verzamelen wij. Hieronder treft u de meestgestelde vragen en de antwoorden hierop. Staat uw vraag er niet bij, stel deze gerust. We beantwoorden uw vragen graag. Dit kan telefonisch via 070-3105310 of via het contactformulier


Wat is klachtengeld?
Wij rekenen kosten voor het behandelen van uw klacht, dat noemen wij klachtengeld. U ontvangt hiervoor van ons op het ...
Wat is een voorbeslissing?
Soms moet de commissie eerst een beslissing nemen of zij een klacht wel mogen behandelen. De commissie neemt dan een ...
Kan ik een regeling treffen over een depot (depotontheffing)
We hebben u gevraagd om de openstaande factuur van de aanbieder waar u klacht over gaat via een factuur aan ...
Kan De Geschillencommissie mij juridisch advies geven over de klacht?
 De Geschillencommissie is onafhankelijk en onpartijdig. Daarom kunnen wij u geen juridisch advies geven. De taak van De Geschillencommissie is ...
Is een geschillencommissie wel onafhankelijk en onpartijdig?
De geschillencommissies vinden onafhankelijkheid en onpartijdigheid heel belangrijk. Iedere klacht wordt onpartijdig behandeld door een onafhankelijke en deskundige commissie. Als ...
Hoe wordt een nieuwe geschillencommissie opgericht?
Voordat er een nieuwe geschillencommissie opgericht wordt, zal in de regel eerst overleg plaatsvinden bij de Sociaal-Economische Raad (SER) over ...
Hoe werkt De Geschillencommissie?
U, als particuliere consument, heeft een klacht over een product of dienst. U probeert eerst met de ondernemer de klacht ...
Wat betekent niet bevoegd of niet ontvankelijk?
Soms moet de commissie eerst beslissen of zij de klacht wel kan behandelen. Bijvoorbeeld omdat de ondernemer of zorgaanbieder vindt dat ...
Er staat een fout in de uitspraak, wat nu?
Als er een ‘onmiddellijk kenbare fout’ in de uitspraak staat, kunnen we dit veranderen. U moet dit schriftelijk aan ons ...
Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met de uitspraak?
U kunt niet in beroep gaan tegen een uitspraak van een van onze geschillencommissies, behalve bij de Geschillencommissie Garantiewoningen en ...

"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting

(tevredenheidsmonitor april 2019)