Vragen?


Vind hieronder uw antwoord

Wij krijgen regelmatig vragen. Die verzamelen wij. Hieronder treft u de meestgestelde vragen en de antwoorden hierop. Staat uw vraag er niet bij, stel deze gerust. We beantwoorden uw vragen graag. Dit kan telefonisch via 070-3105310 of via het contactformulier


Kan ik een regeling treffen over een depot (depotontheffing)
We hebben u gevraagd om de openstaande factuur van de aanbieder waar u klacht over gaat via een factuur aan ...
Verder Lezen
Kan De Geschillencommissie mij juridisch advies geven over de klacht?
De Geschillencommissie is onafhankelijk en onpartijdig. Daarom kunnen wij u geen juridisch advies geven. De taak van De Geschillencommissie is ...
Verder Lezen
Is een geschillencommissie wel onafhankelijk en onpartijdig?
De geschillencommissies vinden onafhankelijkheid en onpartijdigheid heel belangrijk. Iedere klacht wordt onpartijdig behandeld door een onafhankelijke en deskundige commissie. Als ...
Verder Lezen
Hoe wordt een nieuwe geschillencommissie opgericht?
Voordat er een nieuwe geschillencommissie opgericht wordt, zal in de regel eerst overleg plaatsvinden bij de Sociaal-Economische Raad (SER) over ...
Verder Lezen
Hoe werkt De Geschillencommissie?
U, als particuliere consument, heeft een klacht over een product of dienst. U probeert eerst met de ondernemer de klacht ...
Verder Lezen
Wat betekent niet bevoegd of niet ontvankelijk?
Soms moet de commissie eerst beslissen of zij de klacht wel kan behandelen. Bijvoorbeeld omdat de ondernemer of zorgaanbieder vindt dat ...
Verder Lezen
Er staat een fout in de uitspraak, wat nu?
Als er een ‘onmiddellijk kenbare fout’ in de uitspraak staat, kunnen we dit veranderen. U moet dit schriftelijk aan ons ...
Verder Lezen
Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met de uitspraak?
U kunt niet in beroep gaan tegen een uitspraak van een van onze geschillencommissies, behalve bij de Geschillencommissie Garantiewoningen en Auteurscontractenrecht. Informatie over ...
Verder Lezen
De schikking of uitspraak wordt niet nagekomen. Wat kan ik doen?
Houdt de andere partij zich niet aan de uitspraak of schikking? Neem dan eerst zelf contact op met de andere ...
Verder Lezen
Waar vindt de zitting plaats?
De Geschillencommissie heeft meerdere locaties waar een zitting kan plaatsvinden, De meeste zittingen vinden plaats in Den Haag en Utrecht, ...
Verder Lezen
Aan het laden...

Vragen?! Wij helpen je graag en persoonlijk.

Bel ons op nummer 070-3105310
(maandag t/m vrijdag 10:00 – 16:00 uur)
of stuur een bericht (24/7)

Vragen?!  

Bel ons:  070-3105310
(ma t/m vrij 10.00-16.00 uur)
of stuur een bericht (24/7)

"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting

(tevredenheidsmonitor april 2019) 

Alle telefoonlijnen vanaf maandag 5 oktober 2020 gesloten


De Geschillencommissie wil de veiligheid van haar medewerkers waarborgen door volledig thuis te werken. Hierdoor zijn wij tot nader bericht telefonisch niet bereikbaar.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.