Vragen?


Vind hieronder uw antwoord

Wij krijgen regelmatig vragen. Die verzamelen wij. Hieronder treft u de meestgestelde vragen en de antwoorden hierop. Staat uw vraag er niet bij, stel deze gerust. We beantwoorden uw vragen graag. Dit kan telefonisch via 070-3105310 of via het contactformulier (deze link leidt naar de pagina met het contactformulier). 


Hoe werkt De Geschillencommissie?
U, als particuliere consument, heeft een klacht over een product of dienst. U probeert eerst met de ondernemer de klacht ...
Wat betekent niet bevoegd of niet ontvankelijk?
Soms moet de commissie eerst beslissen of zij de klacht wel kan behandelen. Bijvoorbeeld omdat de ondernemer of zorgaanbieder vindt dat ...
Waar vindt de zitting plaats?
De Geschillencommissie heeft meerdere locaties waar een zitting kan plaatsvinden, De meeste zittingen vinden plaats in Den Haag en Utrecht, ...
Ben ik verplicht om naar de zitting te komen?
Nee, u bent niet verplicht om naar een zitting te komen. We raden het u wel aan om te komen ...
Kan mijn zitting verplaatst worden?
Nee, als de zittingsdatum is gepland, kan dit niet meer veranderd worden. Ook het tijdstip van de zitting kan dan ...
Hoe gaat het er aan toe op een zitting?
Op een zitting wordt zowel de klager als de verweerder door de commissie gehoord. Beiden krijgen de gelegenheid om hun ...
De ondernemer dreigt het geld te innen of mij af te sluiten. Wat kan ik doen?
De Geschillencommissie heeft liever niet dat een ondernemer geld int (incasso) tijdens de procedure of u afsluit van het product ...
Tot wanneer mag ik documenten aan het dossier toevoegen?
Tijdens de procedure krijgen partijen voldoende gelegenheid om stukken aan het dossier toe te voegen. Mochten wij echter binnen 5 ...
Hoe kan ik documenten toevoegen aan mijn dossier?
Als u een online dossier heeft aangemaakt, kunt u zelf documenten toevoegen. Dit kunt u doen door in te loggen. Daar ...
Wat is de verkorte procedure?
De Geschillencommissies Kinderopvang, Water en Energie kennen de mogelijkheid tot een verkorte procedure. Dit betekent dat De Geschillencommissie uitspraak in ...
Aan het laden...

"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting

(tevredenheidsmonitor april 2019)