Vragen?


Vind hieronder uw antwoord

Wij krijgen regelmatig vragen. Die verzamelen wij. Hieronder treft u de meestgestelde vragen en de antwoorden hierop. Staat uw vraag er niet bij, stel deze gerust. We beantwoorden uw vragen graag. Dit kan telefonisch via 070-3105310 of via het contactformulier


De schikking of uitspraak wordt niet nagekomen. Wat kan ik doen?
Houdt de andere partij zich niet aan de uitspraak of schikking? Neem dan eerst zelf contact op met de andere ...
Verder Lezen
Waar vindt de zitting plaats?
De Geschillencommissie heeft meerdere locaties waar een zitting kan plaatsvinden, De meeste zittingen vinden plaats in Den Haag en Utrecht, ...
Verder Lezen
Mag ik iemand meenemen naar de zitting?
Ja, u mag iemand meenemen naar de zitting. Wilt u dat iemand u vervangt tijdens de zitting? Dan moet u ...
Verder Lezen
Ben ik verplicht om naar de zitting te komen?
Nee, u bent niet verplicht om naar een zitting te komen. We raden het u wel aan om te komen ...
Verder Lezen
Kan mijn zitting verplaatst worden?
Nee, als de zittingsdatum is gepland, kan dit niet meer veranderd worden. Ook het tijdstip van de zitting kan dan ...
Verder Lezen
Hoe gaat het er aan toe op een zitting?
Op een zitting wordt zowel de klager als de verweerder door de commissie gehoord. Beiden krijgen de gelegenheid om hun ...
Verder Lezen
De ondernemer dreigt het geld te innen of mij af te sluiten. Wat kan ik doen?
De Geschillencommissie heeft liever niet dat een ondernemer geld int (incasso) tijdens de procedure of u afsluit van het product ...
Verder Lezen
Tot wanneer mag ik documenten aan het dossier toevoegen?
Tijdens de procedure krijgen partijen voldoende gelegenheid om stukken aan het dossier toe te voegen. Mochten wij echter binnen 5 ...
Verder Lezen
Hoe kan ik documenten toevoegen aan mijn dossier?
Als u een online dossier heeft aangemaakt, kunt u zelf documenten toevoegen. Dit kunt u doen door in te loggen. Daar ...
Verder Lezen
Wat is de verkorte procedure?
De Geschillencommissies Kinderopvang, Water en Energie kennen de mogelijkheid tot een verkorte procedure. Dit betekent dat De Geschillencommissie uitspraak in ...
Verder Lezen
Aan het laden...

"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting

(tevredenheidsmonitor april 2019)