Als u een klacht heeft ingediend, en u heeft de rekening van de aanbieder waar uw klacht over gaat nog niet (helemaal) betaald, vragen wij u dit openstaande bedrag aan De Geschillencommissie over te maken. De commissie bewaart dit bedrag tot na de uitspraak. Dit is een depotstorting. Bij de uitspraak bepaalt de commissie hoe het in depot gestorte bedrag verdeeld wordt.
Het deel van de rekening waarover u geen klacht heeft moet u wel aan de aanbieder betalen.
Garantie
De depotstorting is een garantie voor de aanbieder dat u de uitspraak na zult komen. Voor u is er ook een garantie. De aanbieder is bij ons aangesloten en heeft afgesproken zich aan het bindend advies van de commissie te houden. Als de commissie beslist dat de aanbieder u een vergoeding moet geven, dan krijgt u dit ook (nakomingsgarantie).
Betaal op tijd
Als u het openstaande bedrag niet of niet op tijd betaalt, sluiten wij het dossier. Heropening van het dossier is dan niet meer mogelijk.
Uitzonderlijke situaties
Er zijn mogelijk uitzonderingsgevallen, waarbij u het openstaande bedrag niet in depot hoeft te storten. Welke dat zijn leest u hier terug:
Heeft u een betalingsregeling met de aanbieder?
Heeft u een betalingsregeling getroffen met de aanbieder of uitstel van betaling gekregen, voeg de bewijzen hiervan dan toe aan uw zaak. U kunt deze uploaden via uw online zaak. Dan hoeft u het bedrag niet in depot te storten.
Wilt u een betalingsregeling treffen over een depot (depotontheffing)?
Kunt u het openstaande bedrag niet aan ons overmaken? Dan kunt u de aanbieder vragen of hij ermee instemt dat de procedure zonder depotstorting wordt voortgezet. Dit noemen we een verzoek tot depotontheffing. Lees hier meer over een verzoek tot depotontheffing.
Wij kunnen uw geschil alleen behandelen als de aanbieder het goed vindt dat u het openstaande bedrag niet naar ons overmaakt. Gaat de aanbieder akkoord, dan kunnen we doorgaan met de behandeling van uw klacht.
Als de aanbieder niet akkoord gaat met uw verzoek tot depotontheffing dan moet u het bedrag van de openstaande rekening alsnog aan ons overmaken (in depot storten). Lukt dit niet, dan kunnen wij uw klacht niet behandelen en sluiten wij het dossier.