Behandelen

Reactie aan aanbieder vragen

Hieronder vindt u bondige en algemene informatie over deze stap van het proces, wat wij voor u kunnen doen en wat we van u verwachten.

In deze stap vragen wij reactie aan de aanbieder. Bent u aanbieder, klik dan hier (deze link leidt u naar meer informatie als u als aanbieder een klacht ontvangt) voor meer informatie.

Bent u de klant/cliënt in het geschil, lees dan hier verder.

Wat hebben wij voor u gedaan?

Nu is gebleken dat we uw klacht kunnen behandelen, hebben wij de aanbieder gevraagd om op de klacht te reageren. De aanbieder kan zijn kant van de klacht toelichten en bestanden toevoegen aan de zaak die volgens hem belangrijk zijn voor de beoordeling van de klacht. 

Wat verwachten wij van u?

In deze fase kan de aanbieder reageren op uw klachtpunten. U hoeft nu niets te doen. Het kan gebeuren dat de ondernemer contact met u opneemt.

Mogelijkheid om te komen tot een onderlinge oplossing

Mogelijk neemt de aanbieder contact met u op om de klacht alsnog onderling op te lossen.We hebben de aanbieder gevraagd om nog eens te kijken naar de mogelijkheden om de klacht onderling op te lossen (schikken). Dit stellen we altijd voor, omdat hoe eerder de zaak kan worden opgelost, hoe beter het is voor beide partijen.

Het is aan u om te bepalen of u nog in gesprek gaat met de aanbieder. Vanwege onze onafhankelijke positie kunnen wij u hierin niet adviseren. Op de pagina Schikken (deze link leidt naar de pagina schikken) vindt u een aantal aandachtspunten om rekening mee te houden als de ondernemer en u de zaak toch samen willen oplossen.

Wat kunt u van ons verwachten?

Zodra wij van de aanbieder een reactie hebben gekregen, dan laten wij u dat weten. U kunt via uw zaak de reactie van de aanbieder bekijken. Reageert de aanbieder niet binnen de gestelde termijn, dan gaan wij door met de behandeling van uw klacht. Wij stellen we u op de hoogte wat we dan gaan doen.

Soms hebben we na het ontvangen van de reactie van de aanbieder nog aanvullende vragen. Of het blijkt dat het nodig is om een deskundige in te schakelen. Wij nemen hierover dan contact met u op.

Vragen en contact

Als u nog vragen heeft, dan helpen we u graag verder. U kunt u ons bereiken via telefoonnummer 070 – 310 53 10.

Volgende stap in deze fase: Reactie aanbieder ontvangen (deze link leidt naar de pagina van de behandelfase van uw klacht). 

Ons proces in stappen

“Alle commissies zijn door de overheid erkend. Dit betekent dat een goede procedure en onpartijdige beslissingen gewaarborgd zijn.”

“Alle commissies zijn door de overheid erkend. Dit betekent dat een goede procedure en onpartijdige beslissingen gewaarborgd zijn.”