Op deze afbeelding zie je een huis

Dakbedekking

De commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven op het gebied van dakbedekking (over bijvoorbeeld bitumineuze platte daken).

Welke klachten behandelt de commissie Dakbedekking

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Uitvoering van de werkzaamheden
  • Gebruikt materiaal
  • Afwerking door het bedrijf
  • Technische gebreken
  • Waterdichtheid van het dak

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Dakbedekking(via deze link ga je door naar het jaarverslag van de commissie dakbedekking). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl(door op deze link te klikken ga je door naar de pagina van samenwerken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 77,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,- 
  • € 102,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,- 
  • € 127,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld(via deze link ga je door naar de pagina met meer informatie over het klachtengeld).

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie(door op deze link te klikken ga je door naar de pagina met meer informatie over het proces).

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de VEBIDAK (Vereniging Dakbedekkingsbranche Nederland)(door op deze link te klikken ga je door naar de pagina van VEBIDAK). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Dakbedekking.

Meer informatie


Klacht over onvolledige dakvervanging ongegrond verklaard
Waar gaat de uitspraak over? [Vereniging] klaagde dat de ondernemer slechts een deel van het dak had vervangen, terwijl zij[...]
Klacht over ondeugdelijke dakbedekking gegrond verklaard
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagde over lekkages aan zijn dak, waarvoor in 2012 EPDM-dakbedekking was aangebracht door[...]
Klacht over dakafwerking ongegrond: ondernemer handelde conform richtlijn
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagde over natte buitenmuren en vervuiling na dakrenovatie in 2019. Hij stelde dat[...]