Kosten

Wat kost de behandeling van uw klacht?

De Geschillencommissie rekent kosten voor het behandelen van uw klacht. De hoogte van deze kosten verschilt per commissie.

U kunt deze kosten vinden op de commissiepagina’s.

Terugbetaling klachtengeld

Geeft de Geschillencommissie u gelijk (uw klacht is gegrond (deze link leidt naar de pagina die het verschil uitlegt tussen gegrond en ongegrond) ), dan krijgt u het betaalde bedrag terug van de ondernemer. Als u beiden gedeeltelijk gelijk krijgt, bepaalt de commissie hoe dit bedrag verdeeld wordt.

Als de Geschillencommissie uw klacht niet terecht vindt, dan noemen zij de klacht ongegrond (deze link leidt naar de pagina die het verschil uitlegt tussen gegrond en ongegrond). In dat geval krijgt u uw klachtengeld niet terug.

Wanneer u tussentijds tot een oplossing komt met de ondernemer (een schikking (deze link leidt naar een pagina waar u alle informatie leest over een schikking) treft), krijgt u het klachtengeld niet van ons teruggestort. Dit is iets om rekening mee te houden bij de onderhandelingen.

Lees meer over het klachtengeld

"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting

(tevredenheidsmonitor april 2019)