De commissies

De Geschillencommissie kent meerdere commissies, die klachten over verschillende, specifieke onderwerpen behandelen. Er zijn consumentencommissies, die klachten tussen consumenten en ondernemers behandelen en er zijn zakelijke commissies. Vanaf een commissiepagina kunt u uw klacht indienen. Op de commissiepagina vindt u het reglement en de brochure van de commissie met daarin de kosten van het indienen van een klacht.

In het overzicht hieronder staan de commissies genoemd. Per commissie kunt u bekijken welke klachten de commissie behandelt. Ook staat hier specifieke informatie, zoals de brochure en het reglement van iedere commissie.  Weet u niet bij welke Commissie u moet zijn, kijk dan bij de onderwerpen.

Soms is er overlap tussen de klachten die commissies behandelen. Via de Adressengids kunt u de ondernemer zoeken. Per ondernemer staat bij welke commissie de ondernemer is aangesloten en welke commissie de klacht behandelt.

Kunt u de ondernemer niet vinden, maar weet u wel dat deze lid is van een brancheorganisatie, dan kunt u ook nagaan of de brancheorganisatie is aangesloten bij De Geschillencommissie. Als dat het geval is, is de ondernemer ook aangesloten en kunt u ook een klacht indienen tegen de ondernemer.

Bekijk minder
Terug naar boven