Een klacht?
Check eerst of de ondernemer is aangesloten!
"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting
(tevredenheidsmonitor april 2019)
Om uw klacht te kunnen behandelen, moet de ondernemer bij ons zijn aangesloten. Dit kan zijn via een brancheorganisatie of rechtstreeks bij ons. Als u de klacht indient, checken wij of de ondernemer is aangesloten. Wilt u dat vooraf al weten, dan kunt u contact opnemen met de brancheorganisatie waar de ondernemer bij is aangesloten. Als de ondernemer niet is aangesloten bij een brancheorganisatie, dan kan de ondernemer ook rechtstreeks bij ons zijn aangesloten.
Als de aanbieder waarover u klaagt niet bij ons is aangesloten - rechtstreeks of via een brancheorganisatie - kunnen wij uw geschil niet in behandeling nemen!
In de algemene voorwaarden van uw overeenkomst, contract, boeking of factuur vindt u vaak een verwijzing naar De Geschillencommissie, bij de informatie over ‘klachten/geschillen’. Verwijzen de algemene voorwaarden naar de rechter, dan is de kans groot dat we uw geschil niet kunnen behandelen. Vaak is op de website van de ondernemer ook te vinden bij welke brancheorganisatie de ondernemer is aangesloten. Mogelijk toont de website dit alleen via logo’s.
De meeste vragen over of ondernemers zijn aangesloten bij een brancheorganisatie, gaan over een van onderstaande branches.
U kunt op de site van onderstaande brancheorganisaties controleren of de ondernemer is aangesloten. Dit zijn niet alle branches, maar over deze brancheorganisaties worden de meeste vragen gesteld. Andere branches vindt u in het overzicht (deze link leidt naar een pagina waar alle branches staan).
Voor een aantal Geschillencommissies bieden wij een overzicht van de aangesloten ondernemers. Die vindt u hier:
Ondernemers die zich zelf bij ons registreren zetten wij zelf op de website. Deze ondernemers moeten adreswijzigingen en veranderingen in hun onderneming aan ons doorgeven. Het kan dus zijn dat niet alle adresgegevens actueel zijn.
Komt u er niet uit? Neem dan contact (deze link leidt naar een pagina waar je contact kunt opnemen) met ons op. Wij helpen u dan controleren of de ondernemer is aangesloten.
Kunnen we u verder helpen met het oplossen van het geschil? Dan kunt u hier uw Klacht indienen. (deze link leidt naar een pagina waar alles staat over het indienen van een klacht)
"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting
(tevredenheidsmonitor april 2019)
CONTACTGEGEVENS
Postadres:
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Bezoekadres
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag
Bel: 070 310 53 10
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag 09:00 - 16:00uur
Copyright © De Geschillencommissie 2011-2024 | Disclaimer | Privacy
Wij gebruiken functionele, analytische en marketing cookies. Via de knop Privacy & Cookies beleid kunt u altijd uw toestemming wijzigen of intrekken (in de balk aan de rechteronderkant van het scherm).
Indien u zelf wenst te selecteren welke cookies u wilt accepteren klikt u op 'Zelf instellen'.
Zelf cookies instellen
Door op 'Accepteren' te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van alle cookies zoals genoemd in ons cookiebeleid. U kunt alle cookies weigeren door op 'Weigeren' te klikken.
Accepteren Weigeren