Een klacht?
Check eerst of de ondernemer is aangesloten!
"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting
(tevredenheidsmonitor april 2019)
Om uw klacht te kunnen behandelen, moet de ondernemer bij ons zijn aangesloten. Dit kan zijn via een brancheorganisatie of rechtstreeks bij ons. Als u de klacht indient, checken wij of de ondernemer is aangesloten. Wilt u dat vooraf al weten, dan kunt u contact opnemen met de brancheorganisatie waar de ondernemer bij is aangesloten. Als de ondernemer niet is aangesloten bij een brancheorganisatie, dan kan de ondernemer ook rechtstreeks bij ons zijn aangesloten.
In de algemene voorwaarden van uw overeenkomst, contract, boeking of factuur vindt u vaak een verwijzing naar De Geschillencommissie, bij de informatie over ‘klachten/geschillen’. Verwijzen de algemene voorwaarden naar de rechter, dan is de kans groot dat we uw geschil niet kunnen behandelen. Vaak is op de website van de ondernemer ook te vinden bij welke brancheorganisatie de ondernemer is aangesloten. Mogelijk toont de website dit alleen via logo’s.
De meeste vragen over of ondernemers zijn aangesloten bij een brancheorganisatie, gaan over een van onderstaande branches.
U kunt op de site van onderstaande brancheorganisaties controleren of de ondernemer is aangesloten. Dit zijn niet alle branches, maar over deze brancheorganisaties worden de meeste vragen gesteld. Andere branches vindt u in het overzicht.
Voor een aantal Geschillencommissies bieden wij een overzicht van de aangesloten ondernemers. Die vindt u hier:
Ondernemers die zich zelf bij ons registreren zetten wij zelf op de website. Deze ondernemers moeten adreswijzigingen en veranderingen in hun onderneming aan ons doorgeven. Het kan dus zijn dat niet alle adresgegevens actueel zijn.
Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u dan controleren of de ondernemer is aangesloten.
Kunnen we u verder helpen met het oplossen van het geschil? Dan kunt u hier uw Klacht indienen.
"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting
(tevredenheidsmonitor april 2019)
CONTACTGEGEVENS
Postadres:
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Bezoekadres
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag
Bel: 070 310 53 10
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag 09:00 - 17:00uur
Copyright © De Geschillencommissie 2011-2023 | Disclaimer | Privacy
Wij gebruiken functionele cookies, analytische cookies en cookies voor marketingdoeleinden. Indien u zelf wenst te selecteren welke cookies u wilt accepteren klikt u op 'Zelf instellen'.
Door op 'Accepteer cookies' te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van alle cookies zoals genoemd in ons beleid.
Bekijk ons beleid Zelf cookies instellen Accepteer Cookies
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Marketing cookies zorgen ervoor dat gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond.
Analytische cookies verzamelen gegevens zodat we de website kunnen verbeteren.
Voorkeuren cookies zorgen ervoor dat de website inhoud toont die voor uw het meest relevant is.
Functionele cookies zijn noodzakelijk om deze website goed te laten werken. Deze categorie bevat alleen cookies die noodzakelijk zijn voor de functionaliteit en veiligheid van de website.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.