Een Klacht?

Check eerst of de ondernemer is aangesloten

​Om uw klacht te kunnen behandelen, moet de ondernemer bij ons zijn aangesloten. Dit kan zijn via een brancheorganisatie of rechtstreeks bij ons. Als u de klacht indient, checken wij of de ondernemer is aangesloten. 

Wilt u dat vooraf al weten, dan kunt u contact opnemen met de brancheorganisatie waar de ondernemer bij is aangesloten. Als de ondernemer niet is aangesloten bij een brancheorganisatie, dan kan de ondernemer ook rechtstreeks bij ons zijn aangesloten.

Vooraf zelf checken

In de algemene voorwaarden van uw overeenkomst, contract, boeking of factuur vindt u vaak een verwijzing naar De Geschillencommissie, bij de informatie over ‘klachten/geschillen’. Verwijzen de algemene voorwaarden naar de rechter, dan is de kans groot dat we uw geschil niet kunnen behandelen. Vaak is op de website van de ondernemer ook te vinden bij welke brancheorganisatie de ondernemer is aangesloten. Mogelijk toont de website dit alleen via logo’s.

De meeste vragen over of ondernemers zijn aangesloten bij een brancheorganisatie, gaan over een van onderstaande branches.

U kunt op de site van onderstaande brancheorganisaties controleren of de ondernemer is aangesloten. Dit zijn niet alle branches, maar over deze branche-organisaties worden de meeste vragen gesteld. Andere branches vindt u in het overzicht.


Voor een aantal Geschillencommissies bieden wij een overzicht van de aangesloten ondernemers. Die vindt u hier:


Ondernemers die zich zelf bij ons registreren zetten wij zelf op de website. Deze ondernemers moeten adreswijzigingen en veranderingen in hun onderneming aan ons doorgeven. Het kan dus zijn dat niet alle adresgegevens actueel zijn.

Ondernemer niet gevonden? Wij helpen u graag!

Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u dan controleren of de ondernemer is aangesloten.

Kunnen we u verder helpen met het oplossen van het geschil? Dan kunt u hier uw Klacht indienen.

Vragen?! Wij helpen je graag en persoonlijk.

Bel ons op nummer 070-3105310
(maandag t/m vrijdag van 10.00-16.00 uur)
Of stuur een bericht (24/7)

Vragen?!  

Bel ons:  070-3105310
(ma t/m vrij 10.00-16.00 uur)
of stuur een bericht (24/7)

"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting

(tevredenheidsmonitor april 2019)