Uitspraken en analyses


Gepubliceerde uitspraken

Het publiceren van uitspraken van onze geschillencommissies is belangrijk in meerdere opzichten. Het heeft allereerst een voorlichtende en daarmee ook preventieve functie. Rechtzoekenden en rechtshulpverleners wordt inzicht gegeven hoe in bepaalde situaties een geschil wordt opgelost. Het biedt daarnaast ook transparantie, wat het vertrouwen in de geschillencommissies en de organisatie bevordert. In bredere context wordt met het publiceren van uitspraken kennis en expertise teruggebracht naar de Nederlandse samenleving.

De Geschillencommissie deelt nooit persoonsgegevens van partijen die bij ons een geschil hebben ingediend met derden. Ook zetten wij geen persoonsgegevens in uitspraken op onze uitsprakenregisters.

Uitsprakenregisters


Analyses van uitspraken

Het publiceren van de uitspraken is op zichzelf al van meerwaarde, en door het schrijven van samenvattende analyses over deze uitspraken in begrijpelijke taal, groeit deze meerwaarde nog verder. Daarmee is de informatie nog toegankelijker voor rechtzoekenden en rechtshulpverleners én versterkt het het lerende effect voor de sector. Dat is ook waarom het schrijven
van analyses vanuit de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) in het bijzonder bevorderd wordt voor de geschillencommissie in de zorgsector. Ook voor andere sectoren, zoals de Kinderopvang en de Afbouwbedrijven, biedt De Geschillencommissie deze meerwaarde.

Analyses


Vragen?!  Wij helpen je graag en persoonlijk. 

Bel ons op nummer 070-3105310 
Maandag t/m vrijdag 09:00 - 16:00 uur
of stuur een BERICHT (24/7)

"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting

(tevredenheidsmonitor april 2019)