Registratie bij de Commissie Telecommunicatiediensten

Aanbieders van telecommunicatiediensten zijn verplicht zich aan te sluiten bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten voor de behandeling van consumentengeschillen over telecommunicatiediensten.

Als u zich aansluit bij deze geschillencommissie, gaat u akkoord gaan met het Reglement van de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten.

Registratie- en behandelkosten

Wilt u weten hoe hoog de jaarlijkse registratiekosten zijn of hoe hoog de bijdrage per behandelde klacht is? Vul dit formulier in of bel ons op telefoonnummer 070-3105371. U krijgt de informatie dan zo spoedig mogelijk toegestuurd. Ook vragen over het aanmelden, verlengen of opzeggen van uw registratie kunt u via dit formulier of via ons telefoonnummer aan ons stellen.

Juiste rechtspersoon

Voor de registratie heeft u uw KvK-nummer en juridische naam nodig.
Let op: het is belangrijk dat de rechtspersoon waarmee de klant de overeenkomst sluit en die de overeenkomst uitvoert zich registreert. Mocht u twijfels hebben of u de juiste rechtspersoon gaat registreren, dan kunt u met ons contact opnemen.

Na de registratie

Nadat u het registratieproces heeft doorlopen, nemen wij uw registratie in behandeling. Zodra de kosten voor het registeren zijn voldaan gaan wij over tot beoordelen van uw aanvraag. Gemiddeld krijgt u binnen 14 dagen na betaling bericht over uw aanvraag.

Waarom aansluiten?

Aansluiten bij De Geschillencommissie heeft meerdere voordelen:

  • U voorkomt dat de klacht zichtbaar escaleert en reputatieschade kan veroorzaken
  • U laat zien dat u staat voor uw product/dienst, dat u kwaliteit belangrijk vindt en dat uw klant met zijn klacht bij u terecht kan
  • Iedere klacht wordt onpartijdig en deskundig behandeld door een onafhankelijke commissie
  • U heeft geen hulp van een advocaat nodig
  • Tijdens de zitting kunt u uw kant van de klacht uiteenzetten
  • Uitspraken van De Geschillencommissie zijn bindend, u weet zeker dat ze nagekomen worden
  • Indien nodig zal De Geschillencommissie een deskundige een rapport laten opstellen om tot een gedegen bindend advies te komen
  • De klacht kan snel on-line afgehandeld worden via een digitaal dossier.

 

Terug naar boven