Registratie bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten

Aanbieders van telecommunicatiediensten zijn verplicht zich aan te sluiten bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten voor de behandeling van consumentengeschillen over telecommunicatiediensten.


Als u zich aansluit bij deze geschillencommissie, gaat u akkoord gaan met de registratieverklaring en het reglement van de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten.

Registratie- en behandelingskosten

Wilt u weten hoe hoog de jaarlijkse registratiekosten zijn of hoe hoog de bijdrage per behandelde klacht is? Als u ons mailt of belt, kunnen we precies vertellen wat voor u de kosten zijn.

Juiste rechtspersoon

Voor de registratie heeft u uw KvK-nummer en juridische naam nodig.
Let op: het is belangrijk dat de rechtspersoon waarmee de klant de overeenkomst sluit en die de overeenkomst uitvoert zich registreert. Mocht u twijfels hebben of u de juiste rechtspersoon gaat registreren, dan kunt u met ons contact opnemen.

Na de registratie

Nadat wij uw aanmelding hebben ontvangen en de jaarlijkse bijdrage is voldaan, verwerken wij uw aanmelding en krijgt u bericht van ons.

Waarom aansluiten?

Aansluiten bij De Geschillencommissie heeft meerdere voordelen:

  • U voorkomt dat de klacht zichtbaar escaleert en reputatieschade kan veroorzaken
  • U laat zien dat u staat voor uw product/dienst, dat u kwaliteit belangrijk vindt en dat uw klant met zijn klacht bij u terecht kan
  • Iedere klacht wordt onpartijdig en deskundig behandeld door een onafhankelijke commissie
  • U heeft geen hulp van een advocaat nodig
  • Tijdens de zitting kunt u uw kant van de klacht uiteenzetten
  • Uitspraken van De Geschillencommissie zijn bindend, u weet zeker dat ze nagekomen worden
  • Indien nodig zal De Geschillencommissie een deskundige een rapport laten opstellen om tot een gedegen bindend advies te komen
  • De klacht kan snel on-line afgehandeld worden via een digitaal dossier.

Vragen en contact

Voor vragen kunt u contact met ons opnemen. Wij staan u graag te woord op telefoonnummer 070 310 53 71. Of stuur een e-mail naar  registrant@degeschillencommissie.nl.


Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.