Registratie bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten

Aanbieders van telecommunicatiediensten zijn verplicht zich aan te sluiten bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten voor de behandeling van consumentengeschillen over telecommunicatiediensten.


Als u zich aansluit bij deze geschillencommissie, gaat u akkoord gaan met de registratieverklaring en het reglement van de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten.

Registratie- en behandelingskosten

Wilt u weten hoe hoog de jaarlijkse registratiekosten zijn of hoe hoog de bijdrage per behandelde klacht is? Als u ons mailt of belt, kunnen we precies vertellen wat voor u de kosten zijn.

Juiste rechtspersoon

Voor de registratie heeft u uw KvK-nummer en juridische naam nodig.
Let op: het is belangrijk dat de rechtspersoon waarmee de klant de overeenkomst sluit en die de overeenkomst uitvoert zich registreert. Mocht u twijfels hebben of u de juiste rechtspersoon gaat registreren, dan kunt u met ons contact opnemen.

Na de registratie

Nadat wij uw aanmelding hebben ontvangen en de jaarlijkse bijdrage is voldaan, verwerken wij uw aanmelding en krijgt u bericht van ons.

Waarom aansluiten?

Aansluiten bij De Geschillencommissie heeft meerdere voordelen:

  • U voorkomt dat de klacht zichtbaar escaleert en reputatieschade kan veroorzaken
  • U laat zien dat u staat voor uw product/dienst, dat u kwaliteit belangrijk vindt en dat uw klant met zijn klacht bij u terecht kan
  • Iedere klacht wordt onpartijdig en deskundig behandeld door een onafhankelijke commissie
  • U heeft geen hulp van een advocaat nodig
  • Tijdens de zitting kunt u uw kant van de klacht uiteenzetten
  • Uitspraken van De Geschillencommissie zijn bindend, u weet zeker dat ze nagekomen worden
  • Indien nodig zal De Geschillencommissie een deskundige een rapport laten opstellen om tot een gedegen bindend advies te komen
  • De klacht kan snel on-line afgehandeld worden via een digitaal dossier.

Vragen en contact

Voor vragen kunt u contact met ons opnemen. Wij staan u graag te woord op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 op telefoonnummer 070 310 53 71. Of stuur een e-mail naar  registrant@degeschillencommissie.nl.