
Registratie bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten
Aanbieders van telecommunicatiediensten zijn verplicht zich aan te sluiten bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten voor de behandeling van consumentengeschillen over telecommunicatiediensten.
Als u zich aansluit bij deze geschillencommissie, gaat u akkoord gaan met de registratieverklaring en het reglement van de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten.
Registratie- en behandelingskosten
Wilt u weten hoe hoog de jaarlijkse registratiekosten zijn of hoe hoog de bijdrage per behandelde klacht is? Als u ons mailt of belt, kunnen we precies vertellen wat voor u de kosten zijn.
Juiste rechtspersoon
Voor de registratie heeft u uw KvK-nummer en juridische naam nodig.
Let op: het is belangrijk dat de rechtspersoon waarmee de klant de overeenkomst sluit en die de overeenkomst uitvoert zich registreert. Mocht u twijfels hebben of u de juiste rechtspersoon gaat registreren, dan kunt u met ons contact opnemen.
Na de registratie
Nadat wij uw aanmelding hebben ontvangen en de jaarlijkse bijdrage is voldaan, verwerken wij uw aanmelding en krijgt u bericht van ons.
Waarom aansluiten?
Aansluiten bij De Geschillencommissie heeft meerdere voordelen:
- U voorkomt dat de klacht zichtbaar escaleert en reputatieschade kan veroorzaken
- U laat zien dat u staat voor uw product/dienst, dat u kwaliteit belangrijk vindt en dat uw klant met zijn klacht bij u terecht kan
- Iedere klacht wordt onpartijdig en deskundig behandeld door een onafhankelijke commissie
- U heeft geen hulp van een advocaat nodig
- Tijdens de zitting kunt u uw kant van de klacht uiteenzetten
- Uitspraken van De Geschillencommissie zijn bindend, u weet zeker dat ze nagekomen worden
- Indien nodig zal De Geschillencommissie een deskundige een rapport laten opstellen om tot een gedegen bindend advies te komen
- De klacht kan snel on-line afgehandeld worden via een digitaal dossier.
Vragen en contact
Voor vragen kunt u contact met ons opnemen. Wij staan u graag te woord op telefoonnummer 070 310 53 71. Of stuur een e-mail naar registrant@degeschillencommissie.nl.