Voertuigen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen garagebedrijven of dealers van auto's, motoren of kampeervoertuigen. Deze bedrijven verkopen nieuwe of gebruikte (kampeer)voertuigen, repareren of onderhouden uw (kampeer)voertuig.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Voertuigen? 

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Een door u particulier gekocht voertuig (auto, caravan, een camper, een vouwwagen)
  • Dit voertuig kan nieuw of gebruikt zijn
  • Reparatie of onderhoud van het voertuig
  • De door u gekochte onderdelen voor het voertuig
  • De door de ondernemer uitgevoerde keuring of een waardebepaling bij schade

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Voertuigen. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Voertuigen bedragen: 

  • € 77,50 voor factuurbedragen tot € 500,-
  • € 102,50 voor factuurbedragen van € 500,- tot € 1.500,-
  • € 127,50 voor factuurbedragen vanaf € 1.500,-.

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de  BOVAG. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Voertuigen.

Meer informatie


Camper te zwaar voor rijbewijs B
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een camper aangeschaft met een toegestane maximum massa van 3500 kilogram en[...]
Ondernemer had cliënt moeten waarschuwen voor stotteren en hikken nieuwe auto
Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft een nieuwe auto gekocht. Deze stottert en hikt. Het blijkt dat dit[...]
Consument mocht op grond van inhoud advertentie verwachten dat de airco de eerste maanden na de aankoop behoorlijk zou functioneren.
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 11 april 2018 tussen partijen tot stand gekomen koopovereenkomst.[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.