Voertuigen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen garagebedrijven of dealers van auto's, motoren of kampeervoertuigen. Deze bedrijven verkopen nieuwe of gebruikte (kampeer)voertuigen, repareren of onderhouden uw (kampeer)voertuig.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Voertuigen? 

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Een door u particulier gekocht voertuig (auto, caravan, een camper, een vouwwagen)
  • Dit voertuig kan nieuw of gebruikt zijn
  • Reparatie of onderhoud van het voertuig
  • De door u gekochte onderdelen voor het voertuig
  • De door de ondernemer uitgevoerde keuring of een waardebepaling bij schade

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Voertuigen. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Voertuigen bedragen: 

  • € 77,50 voor factuurbedragen tot € 500,-
  • € 102,50 voor factuurbedragen van € 500,- tot € 1.500,-
  • € 127,50 voor factuurbedragen vanaf € 1.500,-.

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de  BOVAG. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Voertuigen.

Meer informatie


Consument klaagt over stopgezette OnStar-service van auto
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt dat de OnStar-service van de bij de ondernemer gekochte auto is gestopt.[...]
OnStar-service maakt deel uit van tussen consument en ondernemer gesloten overeenkomst
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt dat de OnStar-service van de bij de ondernemer gekochte auto is gestopt.[...]
Stotteren en haperen van motor is een gebrek, ontbinding koopovereenkomst gerechtvaardigd
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij ondernemer een gebruikte auto gekocht. Binnen twee maanden na aflevering begon[...]