Voertuigen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen garagebedrijven of dealers van auto's, motoren of kampeervoertuigen. Deze bedrijven verkopen nieuwe of gebruikte (kampeer)voertuigen, repareren of onderhouden uw (kampeer)voertuig.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Voertuigen? 

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Een door u particulier gekocht voertuig (auto, caravan, een camper, een vouwwagen)
  • Dit voertuig kan nieuw of gebruikt zijn
  • Reparatie of onderhoud van het voertuig
  • De door u gekochte onderdelen voor het voertuig
  • De door de ondernemer uitgevoerde keuring of een waardebepaling bij schade


Procedure

De eerste stap is om het bedrijf te vertellen dat u ontevreden bent. Heeft u na geklaagd te hebben bij de ondernemer samen nog geen oplossing gevonden? Dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie.

Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Check of uw ondernemer is aangesloten in de adressengids. De branche-organisatie die is aangesloten bij de Geschillencommissie Voertuigen is de BOVAG.

Voertuigen taartdiagramAantal behandelde klachten met overzicht van de uitslagen
In 2016 zijn er 208 klachten door de Commissie Voertuigen in behandeling genomen:

  • 40 klachten waren gegrond
  • 14 klachten waren ten dele gegrond
  • 83 klachten waren ongegrond
  • 62 keer werd er al voor de zitting met de ondernemer geschikt en 6 keer was er een schikking op de zitting
  • bij 3 klachten was de commissie niet bevoegd.
Bron: Jaarverslag 2016

Meer informatie

Uw klacht indienen
Digitaal: klik op Klacht indienen. Een digitale klacht kunnen wij sneller behandelen.
Per post: download het Vragenformulier en stuur het naar de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

“Ga via de knop Klacht indienen naar het digitale loket”
Terug naar boven