deze afbeelding toont u een icoon van klussenbedrijven

Klussenbedrijven

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een klussenbedrijf.

Welke klachten behandelt de commissie Klussenbedrijven?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen hebben te maken met door een klussenbedrijf verrichte werkzaamheden of geleverde materialen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Klussenbedrijven (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 125,- bij een factuurbedrag lager dan € 3.000,- 
  • € 250,- bij een factuurbedrag hoger dan € 3.000,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link verwijst u naar meer informatie over klachtengeld).

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u door naar de pagina van procesinformatie).

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de Vereniging van Klussenbedrijven (deze link verwijst u naar de pagina van de vereniging van klussenbedrijven) (VLOK). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Klussenbedrijven.

Meer informatie


Klacht over niet nagekomen dakraamopdracht gegrond verklaard
Waar gaat de uitspraak over? De consument betaalde in december 2023 een aanbetaling van € 3.875 voor levering en montage[...]
Naheffing energieverbruik deels terecht, maar afrekening moet tegen historische tarieven
Waar gaat de uitspraak over? De consument kreeg in de jaarnota 2022/2023 een naheffing voor verbruik sinds 2016, omdat hij[...]
Vervolgonderzoek nodig bij geschil over dakherstel
Waar gaat de uitspraak over? De consument verzocht aanpassing van de eerder toegekende vergoeding op basis van een nieuwe offerte.[...]